שיבושים בהמראות מנתב"ג בשיא עונת הנסיעות: רשות שדות התעופה הודיעה הבוקר (שני) על תקלה במערכת המיון של המזוודות בטרמינל 3 בנתב"ג שגרמה לאיחורים בעשרות טיסות. לאחר כמה שעות תוקנה התקלה ובשדה פועלים להחזיר את לוח הטיסות לזמניו המקוריים.
חלק מהטיסות המריאו ללא המזוודות על מנת לצמצם את שיבושי הזמנים. ברשות שדות התעופה, טרמינל 1 עובד באופן רציף ולא מושפע מהתקלה.
חברת הביטוח פספורטכארד, הפניקס וכלל הודיעו כי יפצו את הלקוחות שהכבודה שלהם התעכבה בסכומים שנעים בין 150 ל-170 דולרים לנוסע. הסכומים משתנים בין חברות הביטוח.
זו התקלה השנייה עימה מתמודדים בנתב"ג בשבועות האחרונים. לאחרונה התקבלו דיווחים על הפרעות בקליטת מערכת הניווט הלווייני GPS במרחב האווירי של מדינת ישראל. ההתראות הגיעו מצד איגוד הטייסים הבינלאומי, לאחר שקיבל מספר תלונות מטייסים על שיבוש אותות GPS בסביבת נמל התעופה בן גוריון.
בעקבות התראות איגוד הטייסים הבינלאומי, הוציאה רשות שדות התעופה הודעה ובה נאמר כי יש הפרעות המתרחשות במהלך המראות ונחיתות העשויות לגרום להתראות שווא של מערכות מבוססות. בהודעה נכתב: "מזה שלושה שבועות כל המרחב האווירי של מדינת ישראל חווה הפרעות בקליטת מערכת הניווט הלוויני ה GPS. בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יומיומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט".
לפי דיווחים, מדובר היה בהפרעה אזורית שמקורה מרוסיה. מנגד, רוסיה הכחישה את הדיווח כי היא אחראית לשיבושי קליטת ה-GPS מנתב"ג. גורם רוסי מסר: "מדובר בפייק ניוז, איננו יכולים להתייחס לכך ברצינות".