מנהל מסע הבחירות של גנץ: "לא להשתמש בקמפיין מלוכלך - טעות"

רונן צור, ששימש מנהל הקמפיין של כחול לבן, טען: "היה צריך להשתמש בחומר רגיש" • קמפיינר של הליכוד: "כל הפרסומים - על בסיס תחקירים רציניים"

שלטי בחירות של הליכוד וכחול לבן // צילום: יהושע יוסף // שלטי בחירות של הליכוד וכחול לבן // צילום: יהושע יוסף

"התפיסה שלי הייתה שצריך להשתמש בחומרים רגישים ביותר שהיו במטה של הצד השני ולא נעשה בהם שימוש עד לרגע זה", כך חשף רונן צור, ששימש כמנהל הקמפיין של בני גנץ בבחירות בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי תחת הכותרת "בעידן של פוסט אמת ופייק ניוז".

עוד הוסיף צור: "אמרתי שיש לנו החלטה לא להשתמש בקמפיין נגדי מלוכלך. בדיעבד ההחלטה הזו הייתה שגויה לדעתי. ביחס לקמפיין ההזיה על ההטרדה המינית של גנץ או לחילופין 'הלא שפוי והלא אפוי' או הפריצה האיראנית לטלפון - היה צריך להגיב להם לתפיסתי בצורה הרבה יותר בוטה". 

צור הסביר כי "אנו בעולם שבו מנהלים קמפיין ללא עכבות. זה בא ממקום של הסתכלות מקצועית. כשמישהו מכתיב קמפיין ללא עכבות - יש לך זכות/חובה להגיב בצורה שמנטרלת קמפיין כזה. עד האיחוד עם יש עתיד שפת הקמפיין הייתה הרבה יותר בוטה, ומאז האיחוד ניהול הקמפיין עבר ללפיד". 

גנץ במהלך קמפיין הבחירות // צילום: גדעון מרקוביץ'

שרוליק איינהורן, מנהל הקריאייטיב של קמפיין הליכוד נשאל האם הקמפיין שלו התבסס על נתונים עובדתיים בלבד. "הכל היה מבוסס על פרסומים אמיתיים ואסמכתאות של תחקירים רציניים. בקמפיין אתה רוצה לחדד את המסר ולהציג את זה עד הסוף. למשל, מעולם לא אמרנו שגנץ משוגע. אמרנו שגנץ שמאל ושזה גדול עליו. התקשורת לקחה את זה ואמרה - זה אומר שהוא משוגע". ביחס לקמפיין של כחול לבן אמר: "פרשת הצוללות זה פייק ניוז מוחלט". 

"נתניהו ניצח כי ניהל אסטרטגיה טובה יותר"

היועץ האסטרטגי משה גאון המשיך באותו הקו. "נתניהו ניצח כי ניהל אסטרטגיה טובה יותר בקמפיין. זה הכל".

הסוקר מנו גבע הדגיש כי "הציבור זז ימינה בעשור האחרון. ביחס לגושים כדאי לזכור, כי לא חל שום שינוי במהלך מערכת הבחירות הנוכחית (64-56). בפועל, השינויים חלו במפלגות הקטנות ולא בין- גושיים. סקרים אינם תחזית. הם משקפים תמונת מצב נכון ליום בו הם נעשים".

נתניהו מקבל את כתב מינוי הרכבת הממשלה מהנשיא ריבלין // צילום: אורן בן חקון

על יצירת סדר יום בעת קמפיין אמר רונן צור: "בדרך כלל מי שמייצר סדר יום - מרבית  הסיכויים שהוא ינצח. לכן, בהתחלה הקמפיין של גנץ היה של שתיקה. המתודה הייתה שהוא לא מדבר, אלא מדברים עליו. לכן נבחרה תמונה של חצי פנים ותגובותיו - של 8 מילים. כך נבנה 'בילד אפ' לאירוע – 'בני גנץ מדבר'. בשלב הזה הצלחנו להשתלט על סדר היום של מערכת הבחירות כאשר הייתה הנחיה של גנץ לא להיכנס לדברים שהם שקריים". 

איינהורן השיב: "לא הייתה כלל אתיקה בקמפיין של גנץ - למשל בפרשת הצוללות, הוא גם קרא לנתניהו בוגד. ההישג של כחול לבן - למעלה ממיליון מצביעים - הוא גדול, כאשר צריך לזכור שהכוח המוביל היה הסנטימנט נגד נתניהו. נכון שהיה תיקו במנדטים אבל מדובר במערכת הבחירות הכי קשה של נתניהו - מול שלושה כתבי אישום ושלושה רמטכ"לים. יצרנו כמות אדירה של תכנים, כ-500 סרטונים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר