מסך בעייתי בגלקסי S7 ו-S8?

האם המסך של גלקסי S7 ו-S8 בעייתי?

נציג סמסונג ישראל העיד במסגרת תביעה בבית משפט כי ישנה בעיה בשני סוגי המכשירים • החברה הכחישה: "לא ידועה בעיית ייצור במסכים"

עדות של נציג חברת סמסונג ישראל במסגרת תביעה קטנה מעלה חשש כי ישנה בעיה במסך של מכשירי הטלפון הנייד גלקסי S7 ו-S8. "כשיש בהירות מקסימלית למשך זמן", הסביר הנציג, "זה יכול לגרום לצריבת מסך". החברה חויבה בתשלום פיצויים.

נציג החברה איציק בוכניק הוזמן להעיד במהלך דיון בתביעה שהגיש אדם שרכש לפני כשנתיים מכשיר גלקסי S8 פלוס בסכום של 3,200 שקלים. לאחר זמן מה ובחלוף תקופת האחריות, החלה במכשיר "צריבת מסך" – תקלה שמאופיינת בטשטוש התצוגה, ריצוד במסך ושינוי צבעים.

עלות התיקון עמדה על 1,400 שקלים, ולטענת התובע מדובר בתקלה שלא היה מודע לה כשרכש את המכשיר ולכן הוא זכאי לפיצוי – למרות שעברה תקופת האחריות. 

בסמסונג דחו את הטענות ובכתב ההגנה נכתב שמדובר בנזק שלא נכלל באחריות מאחר שהוא נגרם מאופן השימוש במכשיר – בניגוד להוראות היצרן. החברה צירפה את הוראות השימוש שלפיהן: "הותרת מסך מגע ללא פעילות לפרקי זמן ממושכים עשויה לגרום להופעת טשטוש או תמונות רפאים על המסך. יש לכבות את מסך המגע כשלא נעשה שימוש במכשיר".

במהלך הדיון הזמין התובע לעדות את נציג סמסונג אלקטרוניקס ישראל איציק בוכניק – שהודה כי אינו יודע מה נחשב לפרק זמן ממושך וכיצד יש לנהוג כאשר נעשה שימוש באפליקציה מסוימת למשך פרק זמן ארוך. "לא יודעים אחרי כמה זמן נגרמת הבעיה", אמר, "זה לא חמש דקות, אבל זה יכול לקרות אחרי עשרים". 

בנוסף, הנציג לא הכחיש ששימוש במכשיר בבהירות מקסימלית למשך זמן מה עלולה גם היא לגרום לצריבת מסך והוסיף, כאמור, שהבעיה אופיינית גם למכשיר S7. כמו כן, התברר שגם צפייה בסרטים עלולה לגרום לתקלה ולכן - "צריך להפחית את הבהירות כשרואים סרט", הסביר בוכניק.

השופטת ליאת הר ציון קבעה שסמסונג תפצה את הלקוח ב-2,000 שקלים ותשלם עוד 250 שקלים עבור הוצאות משפט. בפסק הדין נכתב: "אני סבורה כי קיים חוסר תום לב מצד החברה לטעון כלפי לקוח אשר רכש מכשיר ממיטב כספו כי אין אחריות על תקלה - בשים לב לכך שמראש לא ניתנו ללו הפרטים הנדרשים למניעתה". 

באשר להחלטה הוסיפה כי "בנסיבות העניין, יש מקום לפסוק פיצוי המבטא את עוגמת הנפש של הלקוח מעצם שימוש במכשיר, וניתן אף לראות בכך אי התאמה לציפיות הלקוח בעת הרכישה, וזאת בשים לב למהות המכשיר שנרכש והאיכות המובטחת עם רכישתו".

למרות דבריו של נציג סמסונג ישראל בבית המשפט, מסמסונג נמסר: "החברה אינה מודעת לכל בעיית ייצור של המסכים. סמסונג מפרסמת הנחיות שימוש במכשיריה, שנועדו לשמור על תקינות המכשיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...