"בשל מחלת נהגים": כאוס ברכבת

ההנהלה האשימה כי הנהגים אינם חולים, אלא שובתים בגלל החלטה להוסיף חצי שעת נהיגה • גורם בוועד: "העובדים מגלים אחריות נוכח כישלונות ההנהלה"

עומסים כבדים ושיבושים בתנועת הרכבות // צילום: יהושע יוסף // עומסים כבדים ושיבושים בתנועת הרכבות // צילום: יהושע יוסף

עומסים כבדים הבוקר (רביעי) בשל עשרות נהגים בקווים שונים של רכבת ישראל, שדיווחו על מחלה. מוועד עובדי הרכבת נמסר כי גם העובדים הם בני אדם וחולים מעת לעת והכחישו כלפי חוץ כי מדובר בצעד ארגוני.

עשרה נהגי קטרים שדיווחו אמש על מחלה שתקפה אותם, אילצו את הנהלת החברה לשנות סידורי עבודה של נהגים אחרים, לערוך שינויים בקווי הרכבות ולבטל כמה מהם. גורמים ברכבת ציינו כי מספר הנהגים שדיווחו על מחלה או חשש למחלה הוא 37 כולל גם כמה פקחים, אבל אף גורם רשמי לא אישר זאת. נזכיר כי בחודשים האחרונים אירעו כמה מקרים דומים.

בשיחה עם "ישראל היום", מסר גורם בוועד עובדי הרכבת כי כבר שנה וחצי שהעובדים מחפים על תקלות מערך ומחסור בכוח אדם, וסותמים חורים בשעות נוספות ובתפקידים נוספים. לדבריו, העובדים מגלים אחריות ומנהיגות נוכח הכישלונות של ההנהלה. 

חילופי האשמות בין ההנהלה וועד העובדים // צילום: יהושע יוסף 

עוד אמר הגורם: "זאת אותה הנהלת רכבת שאחראית להפסדים של מיליונים ועדיין לא לוקחת אחריות. במקום לעשות מה שצריך כדי להבריא את מערך המטענים והחברה כולה - היא עסוקה בלהילחם בעובדיה. בכל מקרה, כדי להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, משמרת ממוצעת של נהג ברכבת ישראל עומדת על כ-8 שעות עבודה.

בעקבות השינויים במערך הרכבות, בוטל קו כרמיאל - חוף הכרמל. כן בוטלה נסיעה בשש בבוקר של הרכבת מבית שאן. בקווים אחרים אירעו שיבושים כמו הרכבת של עשרה לשש בבוקר מבית שמש לנתניה, שהופעלה רק מרמלה, הרכבת של שש ועשרים מנתניה לבית שמש הופעלה מרמלה, הרכבת מחיפה לאשקלון של חמש בבוקר יצאה מחיפה וסיימה בתל אביב, הרכבת של שבע בקו רעננה-באר שבע הופעלה מראש העין. שיבושים אלו גרמו לעומס ברכבות אחרות ולמאות נוסעים לחפש דרכי נסיעה חלופיות.

הנהלת רכבת ישראל קראה לוועד העובדים ולנהגי הרכבת "להפגין אחריות, לא לפגוע בשירותי הרכבת ולשוב מייד לעבודה סדירה".  בהודעה מטעם ההנהלה נכתב: "אנחנו עדים הבוקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים".

בהמשך ההודעה הנהלת הוועד האשימה כי הצעד מגיע בעקבות החלטה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מידי יום. זאת, בזמן שכיום נהג נוהג בממוצע שלוש וחצי שעות לעומת שש שעות המותרות בחוק. לדברי ההנהלה שהחלטה זו נבעה מצרכים תפעוליים. עוד צוין כי בהסכם הקיבוצי של העובדים הותרה נהיגה של שש שעות לנהג, וכי תוספת שעות זו תתבטא בפרמיית נהיגה.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר