אסם תייצר מיליון שקיות במבה ביום

חברת אסם חונכת מפעל חדש במטרה להגדיל את ייצור הבמבה ולהתרחב לחו"ל • מנכ"ל החברה: "החלום להגיע לכל סופר באירופה ובארה"ב"

צילום: אלבטרוס // "החלום - להגיע לכל סופר בארה"ב ובאירופה"

אסם חונכת היום (שלישי) מפעל במבה חדש בקריית גת בהשקעה של 200 מיליון שקל. 

המפעל החדש, השלישי במספר, הוקם על שטח של 16 אלף מ"ר ויעסיק כ-150 עובדים. במהלך השנה ייפתח בסמוך למפעל גם מרכז מבקרים חדש ומושקע.

המפעל יאפשר לאסם, בשלב הראשון, להכפיל את היקף הייצור לכמיליון שקיות במבה ביום, ובהמשך לכ-1.5 מיליון שקיות. הגדלת כושר הייצור תאפשר אספקה של הביקוש הגובר לבמבה בישראל, ייצור של מוצרים חדשניים שפותחו על ידי מדעני החברה ושיווק במבה לרשתות קמעונאיות מובילות בארה"ב ולשווקים חדשים נוספים בעולם.

כבר למעלה מ-30 שנה אסם משווקת את מוצריה לשוק הכשר בארצות הברית ובאירופה באמצעות אסם ארצות הברית ואסם אנגליה. ב-2018 התחיל שיווק הבמבה לרשתות קמעונאיות בארצות בסגמנט ה-"Better For you". 

בימים אלה כאמור החלה אסם במכירת במבה לענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט ובחודשים הקרובים תתחיל לספק במבה למספר רשתות קמעונאיות ופארמים מובילים נוספים בארה"ב.

המפעל החדש של אסם // צילום: אלבטרוס

באסם אומרים כי חטיף הבמבה מעורר עניין מיוחד בצפון אמריקה בעקבות המלצות המכון הלאומי לבריאות בארה"ב לחשוף תינוקות למוצרי בוטנים בכדי להקטין את הסיכון לפתח אלרגיה לבוטנים, כחלק מטיפול מונע בליווי רפואי, תוך שהוא מציין ספציפית את במבה אסם כמוצר טוב לחשיפה שכזו.

לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם: "החלום שלנו הוא שבמבה תגיע לכל סופר בארה"ב ובאירופה. בזכות המפעל שאנו חונכים היום, נוכל להגביר את כושר הייצור פי שניים ולספק את הביקושים בארץ והתעוררות הביקושים לבמבה בארה"ב. זהו מפעל המזון החדשני ביותר בישראל עם בקרת איכות מהמתקדמות בעולם ומערכת ייצור סגורה ואוטומטית". 

בן אסאייג התייחס גם למעורבותה של נסטלה בהקמת המפעל ואמר: "הדרך בה נסטלה מלווה את תהליך תכנון והקמת המפעל וההשקעה המשמעותית שלה בו, מעידות על מידת מחויבות גדולה בין אסם ונסטלה, ועל האמון האדיר של נסטלה באסם כארגון חדשני ומצטיין. זוהי דרך המבטיחה את המשך פיתוחה של התעשייה בישראל ואת מיצובה של אסם כאחד הארגונים המובילים של נסטלה בעולם".

דן פרופר, יו"ר אסם, אמר בטקס: "כשהמצאנו את הבמבה לפני 55 שנים לא שיערנו שהיא תהפוך להיות החטיף הנמכר ביותר בישראל ותעורר עניין כה רב גם בחו"ל. לאורך השנים במבה התחדשה כל הזמן, עם צורות מגוונות וטעמים חדשים, והתינוק שהפך לאייקון ישראלי עושה חייל בארץ ובחו"ל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר