פיתוח חדש של חברת הסטארט־אפ "דונקל" יסייע לטכנאי אל על לאתר תקלות בקלות ובפשטות באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית. באל על בוחנים בימים אלו את הטכנולוגיה, שתחסוך כסף וזמן ותסייע לצוותים הטכניים של החברה.
כל מטוס בחברה עובר בכל תקופה מסוימת בדיקות מקיפות וקפדניות שסוקרות תקלות, פגיעות חיצוניות ונזקים. עד כה נערכו הבדיקות על ידי טכנאים שנאלצו לטפס על סולמות, סרקו כל סנטימטר במטוס ועברו על כל נקודה כדי לאתר את הפגיעות הקטנות ביותר. כעת יוכלו הטכנאים להיעזר בטכנולוגיה הייחודית, כדי לחסוך כסף וזמן ולסייע לצוותים הטכניים של החברה.
אז איך עובד הפיתוח החדש? רחפן שפיתחה דונקל, המצויד במצלמה ובבינה מלאכותית, יטוס סביב המטוס ויסרוק אותו מכל הכיוונים. במקרה שהוא מזהה פגיעה באמצעות הטכנולוגיות הקיימות בו, הוא מתריע עליה, וכך יכולים טכנאי החברה לגשת היישר לנקודות הבעייתיות ולתקן את התקלה במהירות וביעילות.
יתרון פוטנציאלי נוסף של הרחפן הוא שבמקרה שקיים חשש לפגיעה במטוס, הטכנאים לא יצטרכו להכניסו לתוך ההאנגר כדי לבדוק אותו, דבר שיחסוך זמני המתנה ארוכים.
שחר מרקוביץ, סמנכ"ל דיגיטל ומחשוב באל על, אמר כי "כחברת התעופה של אומת הסטראט־אפ, חברת אל על שמה לעצמה למטרה לשלב יותר סטראט־אפים במערכות החברה בעזרת קוקפיט, זרוע ההשקעה שלנו. אנו שמחים להיות מהחברות הראשונות בעולם שבוחנות את היכולת לעשות שימוש מבצעי בטכנולוגיה של דונקל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו