עד כמה הוליווד שקועה במשבר? ובכן, בואו נאמר שסוף השבוע האחרון, שבו נחגג בארה"ב חג ה"President's Day", היה הגרוע ביותר בקופות הקולנוע מאז שנת 2000. אם תוסיפו לנתון מדכא זה את העובדה ש־2019 כבר מפגרת ב־20 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד (ואנחנו רק בפברואר) בוודאי תתחילו להבין מדוע ראשי האולפנים מזיעים השנה יותר מהממוצע.
בשנים האחרונות תחילת השנה לוותה בדרך כלל בלהיט גדול. בשנה שעברה היה לנו את "הפנתר השחור" של אולפני מארוול, שפתח עם יותר מ־200 מיליון דולר. ב־2016 קיבלנו את "דדפול", ואילו ב־2015 יצא למסכים החלק הראשון בסדרת "חמישים גוונים של אפור".
השנה, לעומת זאת, מלבד "מיסטר גלאס" של מ. נייט שמאלאן, שהפתיע לטובה בינואר, אף אחד מהלהיטים הפוטנציאליים לא הצליח לפגוע במטרה. "סרט לגו 2" הכניס הרבה־הרבה פחות מהחלק הקודם וסומן ככישלון, וכך גם סרט האימה "מז"ל טוב 2". שלא לדבר על "אליטה: מלאך קרב", של רוברט רודריגז וג'יימס קמרון, שיתקשה מאוד לכסות את הסכום העצום שהושקע בו (יותר מ־170 מיליון דולר), למרות שסיים את סוף השבוע האחרון במקום הראשון בטבלה (ראו ביקורת).
העיניים נשואות, איך לא, לעתיד. חודש מרץ הבא עלינו לטובה יביא עמו לפחות שלושה סרטים שצפויים להחזיר את הצבע ללחיי בעלי המניות."קפטן מארוול", הסרט המצופה שישמש כמתאבן לקראת הפרק הרביעי בסדרת "הנוקמים" (שיעלה באפריל), מוכיח עד כמה התעשייה כולה נסמכת בימים אלה על פס הייצור של אולפני מארוול.
אבל גם שני הלהיטים הפוטנציאליים הנוספים - רימייק הלייב־אקשן של דיסני ל"דמבו" וסרט האימה "Us" של ג'ורדן פיל ("תברח!") - מדגימים כיצד השוק הפך לכמעט בלתי אפשרי עבור סחורה חדשה ומקורית.
במילים אחרות: גם אם השמיים בהוליווד יתבהרו מעט בשבועות הקרובים והמשבר יחלוף, הבעיה המהותית תישאר בעינה. אנשים הולכים פחות לקולנוע. ועושה רושם שהסחורה הדלוחה והממוחזרת שמוצעת להם באולמות מעניינת אותם הרבה פחות מזו שהם יכולים למצוא בערוצי הטלוויזיה השונים ובנטפליקס (אלא אם כן מדובר בסחורה של אולפני מארוול).
• רוצים להישאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם
• דודו פארוק מקונדומים, נטע ברזילי מפאייטים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו