לא בונות על ארה"ב: צרפת וגרמניה חתמו על חוזה בסך 65 מיליון יורו לפיתוח ראשון של מטוס הקרב הבא שלהן.
שתי המדינות יממנו את המיזם שווה בשווה, והמטרה היא שבעזרת ההשקעה הכלכלית הראשונית - ניתן יהיה לעצב בתוך שנתיים את המטוס החדש. המטרה של שתי המדינות היא שעד לשנת 2024, חברות דאסו ואיירבאס יספקו להן את התוצר.
עוד בנושא:
איראן: "נחשוף מטוס קרב חדש בשבוע הבא"
ספינות קרב ופצצות חודרות בונקרים: כלי הנשק שיהפכו את ישראל למעצמה אזורית
אימת הציד: המל"ט הרוסי החדש נחשף
"ה-F-35 מסוגל למחוץ את ה-S-300 בקרב"
אותו תוצר אמור להחליף בחיל האוויר הצרפתי את מטוס הקרב דאסו ראפאל, שנכנס לשירות בשנת 2002, ובחיל האוויר הגרמני את היורופייטר, שמשרת באופן פעיל מאז 2003. בד בבד, היורופייטר משרת את חילות האוויר של בריטניה, איטליה, ספרד, אוסטריה וערב הסעודית.
מדובר בהתקדמות משמעותית מהצהרתם של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון ביולי 2017 על התוכנית ליצירת "מערכת לוחמת האוויר העתידית", שלא רק שתתעסק בפיתוח מטוס קרב, אלא גם בפיתוח אמצעי לחימה אחרים, כמו מערכות נ"מ ומל"טים. שתי הממשלות מתכננות לעודד את דאסו ואיירבאס - בעזרת תמריצים כספיים - לייצר דגם ראשוני כבר בקיץ הקרוב.
ויתרו על 35-F
בשבוע שעבר גרמניה הסירה את מטוס ה-35-F ממכרז רחב-היקף להחלפת מטוסי הטורנדו הישנים, שיכולים היו לשאת טילים גרעיניים אמריקניים. צעד זה היווה זרז משמעותי לחתימה על ההסכם, שהרי ממשלת צרפת הזהירה כי רכישת המטוסים האמריקניים מתוצרת לוקהיד-מרטין תפגע בתוכנית לפיתוח המטוס החדש של שתי המדינות עד לשנת 2040.
ברמת פיתוח המנוע החדש למטוס, צפויות לשתף פעולה חברות ספראן הצרפתית ו-MTU הגרמנית. בנוגע למערכות האלקטרוניות - ההערכות הן שחברת ת'אלה הצרפתית ויצרנית הטילים האירופית MBDA ישלבו כוחות. מקורות בשתי המדינות מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ספרד צפויה להיכנס כשותפה מלאה למיזם בקיץ".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו