אוטומציה שיווקית – נא להכיר
אם אתם בעלי חברה או מנהלי שיווק בארגון וטרם שמעתם על Marketing Automation, סביר כי התעוררתם מתרדמת השיווק הנפוצה ועליכם להתעדכן במה שיש לאוטומציה לעסקים להציע, אוטומציה לעסק היא הדבר הבא.
כבעלים של חברה או אפילו כמה חברות, אין לילה בו אתם לא חושבים על עתיד העסק שלכם – לשם כך בשנים האחרונות תחום האוטומציה השיווקית הוא התחום הויראלי עבור הארגונים והעסקים בישראל ובעולם המערבי.

כל מנהל שיווק ובעל חברה המבקשים להגיע לקהל לקוחות נוסף, לגרוף יותר לידים ולשפר את התוצאות העסקיות, חייבים למצות את מקסימום הפוטנציאל השיווקי האפשרי הגלום ובהתאם ליכולות הכלכליות העומדות לרשותם.
האוטומציה השיווקית מגיעה באמצעות קישור בין מערכות שונות היוצרות פעילות אוטומטיות וחוסכות משימות מיותרות של העובדים בחברה.
כבר מתחילתו של העידן המודרני, אוטומציה עסקית מחייבת עסקים רבים להעביר פעילות לאמצעים אוטומטים ולתעל את עובדיהם הקיימים למשימות אנושית אחרות.
האוטומציה השיווקית מבצעת את שתי הפעולות הנדרשות בכלי עזר עסקי – צמצום הוצאות ועלייה בהכנסות. פעילות האוטומציה לעסק מבצעת אינטגרציות בין מערכת אחת בחברה למערכת אחרת ובכך מצמצמת הוצאות, בנוסף הפעילות האוטומטית השיווקית מצליחה להשיג בקלות ובנוחות דאטה חדשה לעסקים השונים (כזו המתורגמת ללידים) ואף לשמר לקוחות קיימים.
צוות עובדי שיווק חדש שאינו קיים
ליבת האוטומציה השיווקית לעסק היא חסכון וייעול תהליכים במשימות שיווקיות רבות, הנעשות באופן ידני במרבית החברות והארגונים כיום: עדכוני נתוני לקוחות שונים במערכות, שליחת דיוור אלקטרוני ללקוחות, שיחות און-ליין עם לקוחות ועוד.

מומחה הדיגיטל, לירון קטלן, מציג את ההתקדמות בתחום האוטומציה השיווקית – עסקית: “כמו כל תחום טכנולוגי, גם האוטומציה השיווקית משתנה עם הזמן, יכולות האוטומציה גדולות והופכות מורכבות יותר ויותר – אבולוציה שיווקית של ממש. היום ניתן לראות כלים שיווקיים אוטומטים רבים בהם משתמשים עסקים קטנים, בינוניים וכמובן ארגונים גדולים בארץ”.
קטלן מפרט על הכלים השיווקיים האוטומטיים הקיימים האפשריים לעסק: “למעשה הרשימה ארוכה ויכולה להתחיל משליחת SMS קבוע או ייעודי ללקוחות ובהתאם למצבים שונים, דיוור אלקטרוני חכם לפי הצרכים של העסק או לפי התנהגות הלקוח, קישור בין חשבונות שונים באפליקציות ורשתות חברתיות, הקמת דף נחיתה לעסק עבור מטרות שיווקיות אוטומטיות שונות, הקמת מועדון לקוחות מתקדם, צ’ט בוט חכם שינהל דו-שיח עם הלקוחות הפונים לאתר הנחיתה או לרשתות החברתיות וכלים מתקדמים נוספים הקיימים בשוק.
היופי שבדבר הוא שכל הכלים השיווקים האלו עומדים לרשותנו, ניתן לקחת את חלקם או את כולם ולהתאים לצרכי העסק. האוטומציה השיווקית מתפקדת כצוות עובדי שיווק חדש שאינו קיים פיזית אלא טכנולוגית”.
2019: אוטומציה שיווקית ככלי חובה לחברות ועסקים
Marketing Automation הוא תחום מורכב ובשנים האחרונות הפך כחובה שיווקית לכל עסק המכבד את עצמו, כזה המעוניין להכניס אוטומציה עסקית שיווקית המשפרת את התוצאות העסקיות באמצעות חסכון בזמן וכסף, שמירה על הקשר עם הלקוחות הקיימים והגעה לקהלים חדש.
מכוון ופעילויות שיווקיות אוטומטיות לא מוגבלות לסוג או גודל עסק מסוים, בעידן בו כמעט לכל עסק קטן יש דף נחיתה, רשתות חברתיות ומערכות פנימיות שונות, השאלה הנשאלת היום היא לא “האם כדאי לי אוטומציה שיווקית?”, אלא “איזה כלי כדאי לי באוטומציה השיווקית?”.
התחרות הגדולה הקיימת בין החברות השונות והצורך בהגעה ושימור הלקוחות השונים, מביאים איתם חיפוש אחר הכלי השיווקי הבא, כזה היוצר בידול או חוזק מול המתחרים. לירון קטלן מנתח את האפקט בשוק: “העולם המערבי הוביל למצב בו קיימת רפליקה של עסקים בענף מסוים וגם אם נניח כי מדובר בעסק בעל מוצר ייחודי, קהל הלקוחות העצום מתנהג כג’ונגל והתמודדות איתו קשה ומורכבת.
עסקים המתעלמים מהאפשרויות המגוונות שהאוטומציה השיווקית מציעה להם ודורכים במקום מבחינת חדשנות, לוקחים סיכון שלעיתים מתברר כטעות אסטרטגית קשה”.
אם להביט על תהליך התפתחות המפעלים השונים בעולם עם המהפכה הטכנולוגית והפעילות האוטומטית, נראה כי ככל שהזמן יעבור תהליכים שיווקיים רבים יעברו לפעילות אוטומציה מחייבת, עסקים שיבחרו אחרת יאלצו להיסגר עקב הפסד בתחרות בענף או הוצאות גבוהות על עובדים ופעילות הגורם האנושי.