זה לא מפתיע שתחום הסחר און ליין ממשיך לשבור שיאים בישראל, מי לא הזמין בשנה האחרונה איזו חבילה של בגדים או מוצרים מחו"ל? עכשיו הגיע שלב ההוכחות, כאשר דואר ישראל הכריז על שיא של כל הזמנים בהזמנת חבילות מחו"ל.
כמה אתה שואלים? בשנת 2018 נמסרו מעל ל-65 מיליון חבילות במשקל כולל של 14,100 טון, לעומת 61 מיליון חבילות במשקל כולל של 11,500 טון בשנת 2017.
מדובר בגידול של למעלה מ-23% במשקל החבילות וכ-7% בכמות. לפי נתוני דואר ישראל, כל שנייה נמסרות בממוצע שתי חבילות בישראל. זאת כחלק ממעבר לקניות איכותיות יותר ברשת, שלב נוסף בהתפתחות הסחר המקוון העולמי.
עלי אקספרס ואיביי מובילות
מנתוני דואר ישראל עולה, כי גם בשנת 2018 האתרים עלי אקספרס ואיביי היו אתרי הקניות הפופולריים בקרב הישראלים, אחריהם ממוקמים: אמזון, נקסט ואסוס וכן אתרי הגאדג'טים ,Gear Best ואתר הגאדג'טים והאלקטרוניקה הסיני עם הכתובת הישראלית Geek buying.co.il.
עוד עולה, כי עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. אמזון, נקסט ואסוס הציגו את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים המובילים השנה, כאשר המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות - סין, ארה"ב ובריטניה.
כ-43 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות המונות יחד כ 4.5 מיליון תושבים.
כל כך הרבה חבילות באמאזון // רויטרס
רמת גנים – אתם רוכשים הרבה באיטנטרנט!
רמת גן תפסה את מקומה של כרמיאל השנה, והיא העיר המובילה ב-2018 בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה עם 1.9 מיליון חבילות, כאשר כל תושב רמת גן הזמין מחו"ל השנה 11.46 חבילות בממוצע. פתח תקווה מדורגת במקום השני עם 2.97 מיליון חבילות, ובמקום השלישי גבעתיים, שבשנה שעברה לא נכנסה לדירוג 20 הערים המובילות, והשנה הוזמנו בה 683 אלף חבילות מחו"ל.
תל אביב ממשיכה להוביל כמותית עם מעל 5 מיליון חבילות שהזמינו תושביה בשנת 2018. ביחס לגודל אוכלוסיה, עלתה תל אביב מהמקום ה–19 השנה שעברה למקום ה–12 השנה, כשכל תושב בת"א הזמין השנה 9.53 חבילות בממוצע.
אחרי תל אביב ממוקמים ירושלים וחיפה. תושבי רחוב העצמאות והציונות באשדוד הזמינו גם השנה לפי דואר ישראל הכי הרבה חבילות בארץ פר רחוב. רחובות נוספים שמככבים ברשימה הם: רחוב הר הצופים ברחובות, רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, רחוב הזמיר בנהריה, רחוב יעל רום בפתח תקוה ורחוב דיזינגוף בת"א, המאופיינים כרחובות ארוכים ובהם עסקים ומגורים פרטיים.
לדברי מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין "עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. לראיה אנו רואים השנה עליה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, גם אם הגידול בהזמנות מתון יחסית מול שנים קודמות, יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות".
מה אנחנו אוהבים להזמין?
גולדשטיין: "הקטגוריות המובילות בהזמנות השנה הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים עדיין גבוהים מול ישראל".