בימים האחרונים מתפרסמות באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות תמונות של מטוסי אל על שיוצאים מישראל ליעדים שונים של החברה בעולם, כשהם בתפוסה של בין 30-20 אחוזים ונראים ריקים למדי.
המראה העגום שמעורר חשש שמדובר בקשיים של חברת התעופה לאכלס את מטוסיה, מטעה למדי. מבדיקה שקיימנו עולה שמדובר בתופעה מוכרת שחוזרת על עצמה בכל שנה וכזו שמתרחשת גם בחברות תעופה נוספות.
למי שחלם תמיד לעלות על מטוס ריק, נסביר שהמקרים של תפוסה דלה מתרחשים בדרך כלל עם טיסות פחות אטרקטיביות ובשעות וזמנים פחות נוחים ולתקופות קצרות. כלומר, בעוד שבתאריכים מסוימים יש אירוע או חג שמושכים תיירים ישראלים שממלאים את המטוסים לחו"ל, באותם ימים ייתכן שהדרישה לטיסות חזור תהיה נמוכה (כי כולם הרי באירוע או בחגיגה), והמטוסים יטוסו חזרה בתפוסה חלקית.
לדוגמה: בתקופה זאת של הכריסמס וחגיגות הסילבסטר, יש יותר ישראלים שטסים ליעדים ספציפיים בחו"ל מאשר כאלה שחוזרים מהם, כמו במקרה של שוק הכריסמס בווינה, בירת אוסטריה, שהביקוש לו אף הוביל את אל על להוסיף טיסות ליעד.
באל על מוסיפים טיסות // צילום: יוסי זליגר
הנתונים מדברים בעד עצמם גם במקרה של ניו יורק. אל על הוסיפה לאחרונה 10 טיסות ישירות לתפוח הגדול, מעבר ללוח הזמנים העונתי של החברה, כתוצאה מביקושים גבוהים. בהמשך לכך, ניכר כי תופעת הטיסות הדלות נחשבת בחברה לשולית ביחס לרווחיות של החברה מהוספת הטיסות.
על פי הדו"חות הכספיים של אל על, שהתפרסמו לאחרונה, עולה כי שיעור התפוסה הממוצע של אל על הוא מהגבוהים בתעשייה העולמית ועומד על 84 אחוזים.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "יש ניסיון לייצר מצג לפיו טיסות אל על ריקות באמצעות הצגת תמונות אקראיות שצולמו במטוסי החברה ערב חג המולד. המצג הוא מצג שווא ואין לו כל אחיזה במציאות. שיעור התפוסה הממוצע של אל על בטיסותיה הוא מהגבוהים בעולם ותופעת הביקוש הנמוך לטיסות בכיוונים מסוימים בתקופה קצרה במהלך השנה, מוכרת ונובעת בעקבות החגים באותם יעדים. בכתבות שפורסמו שכחו לציין כי הטיסות בכיוון ההפוך היו בתפוסה מלאה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו