בדיקה שערכו משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות חושפת פער של יותר מ־20% בסל מוצרי הטואלטיקה בין הרשת היקרה ביותר, סופר־פארם, שבה עמד הסל על 632 שקלים, לבין הסל הזול ביותר של רמי לוי, שעמד על 521 שקלים. הרשת הזולה ביותר אחרי רמי לוי היא שופרסל דיל, שם עמד מחיר הסל הממוצע על 540.40 שקלים.
התחרות בשוק הפארם מעמיקה. שוק הפארם עבר בשנה האחרונה מהפך דרמטי, כאשר חלו שינויי בעלות ברשתות פארם קיימות, רשתות קיימות התפצלו ושחקנים חדשים נכנסו לשוק.
בסוף חודש אפריל האחרון השלים רמי לוי את רכישת רשת גוד פארם, והיום צפויה רשת שופרסל להשיק את רשת הפארם החדשה לאחר רכישת ניו־פארם. בשוק פועלות ארבע רשתות פארם עיקריות: סופר־פארם, ניו־פארם, גוד פארם וסמארט פארם.
הרשת שנמצאה כיקרה ביותר במקום השני היא מגה בעיר עם סל ממוצע שעמד על 611 שקלים, ובמקום השלישי היקרה ביותר היא רשת שופרסל שלי עם סל ממוצע של 581.88 שקלים.
במוצרים מסוימים נמצאו פערים של עשרות אחוזים. כך למשל בדאודורנט "רקסונה" נמצא פער של 145%. המחיר הנמוך ביותר שנמצא עמד על 9.80 שקלים לעומת 23.90 שקלים בסופר־פארם. במחיר של אל־סבון נוזלי "כיף" נמצא פער של 61%. המחיר הנמוך ביותר עמד על 9.26 שקלים ביינות ביתן לעומת 15.80 שקלים ברשת סופר־פארם. במחיר של מרכך השיער "פנטן" פער של 33%. המחיר ברמי לוי עמד על 15.1 שקלים לעומת 22.9 שקלים ברשת שופרסל שלי
משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות ערכו בחינה מעמיקה של רמת המחירים בישראל במוצרי הטואלטיקה על מנת לאתר מגמות ולבחון כיצד השינויים משפיעים על כיסו של הצרכן הישראלי.
לדברי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, "הוראות שקיפות המחירים מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם להיות צרכנים נבונים. במקביל נמשיך לקדם את התחרות ונפעל למול גופים בעלי נתח שוק גבוה המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים".
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום