השנה חוגגים למיקי מאוס יום הולדת 90. העכבר המיתולוגי הפציע לראשונה ב־1928 בסרט אנימציה שחור־לבן בשם "ספינת הקיטור ווילי", ולרגל חגיגות ה־90 הוא זוכה לשורה של מחוות ברחבי העולם. אחת מהן היא תערוכה שפתחה דיסני בשבוע שעבר בשדרה העשירית בניו יורק, ששמה "Mickey: The True Original Exhibition".
כיאה לדיסני, שעושים הכל בגדול, מי שמבקר בניו יורק בימים אלה לא יכול להימלט מהתערוכה. העיר כולה ממותגת מיקי מאוס, החל משלטי ענק ברחבי העיר ועד מותגי האופנה שמחיים את העכבר המפורסם על בגדים. את התערוכה אצר המעצב דארן רומנלי והיא משתרעת על פני 1,500 מ"ר. מטרתה: להציג את ההשפעה של מיקי מאוס כאייקון תרבות. זאת באמצעות חפצים, תמונות וסרטונים מהארכיון של דיסני, וכן יצירות אמנות של אמנים בני זמננו שנוצרו במיוחד עבור התערוכה. כל העבודות הן מחווה לשלושה פריטים איקוניים של מיקי מאוס שעמדו במבחן הזמן: השעון, הטי־שירט ובובת הפרווה.
"התערוכה הזאת היא למעשה חגיגת המורשת של מיקי מאוס", מסביר רומנלי, כשהוא לבוש במעיל שמורכב כולו מציורים של מיקי, "מיקי הוא לדעתי האייקון הגדול והחשוב ביותר בתרבות המערבית, משום שהוא על־זמני. הוא מגלם שמחה וזו אולי הדמות המצוירת המוכרת ביותר בכל הזמנים".
כשאני מנסה להבין אם לדעתו דור המסכים הנוכחי עדיין מכיר את מיקי מאוס, הוא מגיב בהחלטיות: "בוודאי שכן. גם היום. הילדים מכירים אותו מהטלוויזיה, לובשים חולצות שלו. ילדים עדיין מזהים מייד את מיקי מאוס ומתחברים אליו מייד".
לדברי רומנלי, "בתערוכה יש רגעים חשובים מהארכיון של מיקי מאוס מ־90 השנים האחרונות, וכמו כן בחרנו בקפידה אמנים עכשוויים מובילים כדי שיעשו עבודות לתערוכה. למעשה נוצר דיאלוג בין הישן לחדש".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו