ועדת הכלכלה, הרכבת לירושלים // צילומים: אורן בן חקון

"מדי ערב אני חותם על ליקויים ברכבת לירושלים, נמאס לי"

אחראי הבטיחות בקו לבירה הימם בעדותו את חברי ועדת הכלכלה בכנסת • "אירועי כמעט־תאונה כלל לא דווחו" • יו"ר הרכבת: "הממשלה ואנחנו לא נערכנו מספיק"

ערן זפוליו, אחראי הבטיחות של הקבלן הספרדי, בא בטענות קשות נגד רכבת ישראל בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. 

חברי הכנסת ההמומים שמעו את דבריו הקשים של זפוליו, שלפיהם לאחרונה אירעו ברכבת אירועים קשים של "כמעט תאונה" שכלל לא דווחו, ובהם התנגשות קרונות ושריפה שפרצה וכלל לא דווחה. זפוליו, שהועסק על ידי קבלן החשמל הספרדי כאחראי בטיחות, סיפר כי "הועסקתי על ידי חברת סמי (SEMI) בתחום הבטיחות וחתמתי ערב־ערב על יומן עבודה, אבל אני לא מוכן לשתוק גם אם בחברת סמי שמו אותי לשתוק. בכל ערב אני חותם על ליקויים. היתה שריפה ברכבת של כלי מסילתי, ואף אחד לא רצה לפרסם את התמונה. האחראי לכיבוי יכול לאשר את זה". זפוליו הוסיף כי "אני מדבר מדם ליבי. עובדים הגיעו ללא תעודת זהות - והממונים עלי אומרים לי לעצום עין".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, הודיע כי פנה בעניין למבקר המדינה. "מבקר המדינה אישר שהוא פותח בחקירה על ההתנהלות של קו הרכבת לירושלים; כל נושא רכש הקרונות, החשמול והרצת הקרונות שם". 

יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, טען בדיון כי "מה שקורה ברכבת בשנים האחרונות הוא חסר תקדים. ב־2014 לרכבת היו 98 מערכים, קטר וקרונות, ונסעו בה 181 אלף איש. השנה יש לרכבת 94 מערכים ונסעו בה 291 אלף איש. על אותה כמות בסיסית של מערכים כמעט הכפילו את כמות האנשים, אז מה מתפלאים שיש כאלה עומסים? וזה ילך ויחמיר". לדבריו, "אין לנו מספיק ציוד נייד, הממשלה ואנחנו לא נערכנו מספיק. יש קרונות ניהוג שיכולים לפתוח מערכים שיגיעו בשנים הקרובות, אבל אל תיתלו בהם תקוות".

"קרונות מלפני 40 שנה"

לגבי פתיחת הקו לירושלים בטרם עת, אמר הראל כי "ההחלטה על פתיחת קו ירושלים - כמו כל קו אחר - היא של הממשלה. אני אומר להם מה אני חושב, אבל אני חברה ממשלתית. התבקשנו לפתוח את הקו ירושלים־נתב"ג וחיברנו את ירושלים לשירות רכבת לכל הארץ, לכן החלטנו להוריד תדירות בצפון. עמדה בפנינו השאלה אם זה מספיק בטוח לעשות הרצה בקו לירושלים עם נוסעים והתשובה היתה 'כן', הקו מספיק בטוח. לגבי הנוסעים, אנחנו לומדים את נושא החשמל שחדש לנו. נערכנו עם הסבות ל־600 איש ועדיין יש תקלות, לכן קראנו לזה הרצה ולכן נוסעים בחינם. אנחנו משתמשים בכל דבר, כולל קרונות מלפני 40 שנה".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...