חברת פיליפ מוריס, המייצרת את סיגריות מרלבורו ומותגי טבק נוספים, השיקה קמפיין חדש המפורסם ברחבי בריטניה, הקורא להפסקת העישון, וממליץ למעשנים לעבור לסיגריות אלקטרוניות.
ארגונים נגד עישון תקפו את החברה, שבבעלותה גם מותגי סיגריות אלקטרוניות, ואמרה כי "הם קופצים על העגלה" של הירידה בשיעורי העישון בבריטניה, וממשיכים למכור סיגריות בכל העולם.
"זה לא שהמסר לא נכון, אבל זה צבוע שחברה שמקדמת עישון בשאר העולם תגיד שהיא פתחה דף חדש", אמרה דבורה ארנוט, מנכ"לית של ארגון בריאות למניעת עישון.
"הקמפיינים הממשלתיים להפסקת העישון הצליחו, והם קופצים על המציאה ומנסים להפיק מהם תועלת. הם מחפשים יתרון מסחרי – אל תטעו", אמרה ארנוט.
הקמפיין החל בפרסומת שעטפה את עמוד השער של העיתון הבריטי "דיילי מירור". הוא מעודד אנשים לוותר על עישון בעזרת אתגר של 30 ימים, ושימוש בסיגריות אלקטרוניות.
"זו צביעות מדהימה מחברת טבק שמנסה לקדם את מוצרי הפסקת העישון שלהם בבריטניה, תוך המשך קידום מכירת סיגריות ברחבי העולם", אמר ג'ורג 'בוטרוורת', מנהל מדיניות בכיר בחקר הסרטן בבריטניה. "הדרך הטובה ביותר שפיליפ מוריס יכול לעזור לאנשים היא להפסיק לייצר סיגריות".
החברה התמקדה בשנים האחרונות בחלופות לעישון, כאשר החברה אומרת שהיא "מעצבת עתיד נטול עשן". מארק מקגרגור, מנהל החברות בבריטניה ובאירלנד מטעם פיליפס מוריס העולמית, אמר כי החברה "מופתעת" מהביקורת על הקמפיין. "הקמפיין נועד לעזור לאנשים להפסיק לעשן בהקדם האפשרי. אם נפסיק לייצר סיגריות מחר, המעשנים לא יפסיקו לעשן אלא יעברו למתחרים שלנו".
את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום