נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא היום (שני) דברים בכנס האסיפה הכללית של חברי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. בכנס, שנערך בגני התערוכה בתל אביב, השתתף גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולמעלה מ-1,200 יהודי צפון אמריקה.
"בעולם המפולג הזה, אני מאמין שישראל יכולה לזרוח כדוגמא לשותפות שבנויה על שוני. זה מה ש"תקווה ישראלית" מבוססת עליו - יצירת שותפות בין ארבעת השבטים, להבטיח שישראל תמשיך לשגשג כמדינה דמוקרטית ויהודית", פתח הנשיא את דבריו, "אנחנו בישראל, יחד אתכם, השבט החמישי, חייבים לעבוד יחד כשבט אחד. אני מודה לכם על המאמצים הכבירים להביא תקווה ישראלית לכל ילד בישראל ולהבטיח עתיד מזהיר למדינה היהודית שלנו".
ריבלין התייחס גם לשם הכנס – "אנחנו צריכים לדבר" – הרומז לחילוקי הדעות הניטשים בשנים האחרונות בין גורמים במדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בצפון אמריקה. "אני לא יכול שלא להסכים, אנחנו צריכים לשוחח", אמר הנשיא, "אנחנו לא בעלי ברית אסטרטגיים – אנחנו משפחה. אין לנו אינטרסים משותפים, יש לנו גורל משותף. יש לנו היסטוריה משותפת ועתיד משותף. אנחנו חייבים לבסס את מערכת היחסים החשובה שבנינו כערך שהוא מעל כל ויכוח. זו האחריות המשותפת שלנו עבור ילדנו, עבור עתיד העם היהודי".
עוד הוסיף הנשיא ואמר: "להמון ישראלים יהודים - להיות יהודי זה להיות ישראלי. אנחנו חייבים להגדיל את החשיפה שלהם לבתי הספר שלכם ולקהילות. אני תומך ברעיון של "תגלית" ההפוכה, באמצעותה ישראלים צעירים יכירו את קהילותיכם".
"זה הזמן ליצור את הרצל כרך ב', חזון חדש לישראל ולעם היהודי שיכלול ערכים בינלאומיים, כמו גם פתרונות מעשיים", כך אמרה אירינה נבזלין – כך יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות ונשיאת קרן נדב, בנאומה היום במושב הפותח של כנס ה-GA בתל אביב.
במהלך נאומה, הודתה נבזלין למארגני ה-GA על בחירתם להתמקד בנושא הבוער של "ישראל והתפוצות – אנחנו צרכים לדבר". "אנו בהחלט צריכים לדבר, אך דיבורים אינם מספיקים. עלינו להחליט על מה אנו מדברים", הדגישה נבזלין והוסיפה: "ישראל נוסדה לפני 70 שנה בהתבסס על 'מדינת היהודים', ספר אותו כתב הרצל 50 שנים מוקדם יותר. 'מדינת היהודים' היווה חזון צופה פני עתיד, אשר איחד את רוב העם היהודי. כעת זה הזמן ליצור את הרצל כרך ב', שהוא חזון חדש לישראל ולעם היהודי שיכלול ערכים בינלאומיים, כמו גם פתרונות מעשיים. אך כתיבת החזון שלנו גם היא אינה מספיקה, כי הכל מסתכם בעשייה ועשייה יחדיו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו