קנסות והכשרות: התוכנית להסדרת תחום האופניים החשמליים

משרד התחבורה הציג תוכנית חדשה להסדרת התחום המסוכן • מי שייתפס רוכב מתחת לגיל 16 ייענש בעיכוב של שנה בהוצאת רישיון נהיגה • יידרש מבחן תיאוריה

צילום אילוסטרציה: יהושע יוסף

מבחן תיאוריה, בחינה ודחיית רישיון לשנה למי שייתפס רוכב מתחת לגיל המותר, אלה המגבלות העיקריות שמתכוון להטיל משרד התחבורה על תחום האופניים החשמליים, כך לפי הודעה שפרסם הערב (רביעי). 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, מסר כי התקבלו החלטות לגבי כשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבים, וכן פעולות נוספות להסדרת התחום. זאת לצד הגברת ההסברה. במשרד טענו כי הרוכבים מתחלקים לבעלי רישיונות נהיגה לכלי רכב דו גלגלי או לרכב פרטי, ולתלמידים בני 16 בהליך של לימוד תיאוריה. לפי התכנית, החל מ-1 בינואר 2019 יחוייבו תלמידים אלה לעבור קורס קצר הכולל בחינה שבסופה יקבלו אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) תפעל להכשרתם בבתי הספר.

במסגרת התוכנית הוחלט על סנקציה חמורה למי שירכב באופניים חשמליים מתחת לגיל 16 - דחיית מתן רישיון הנהיגה בשנה. בנוסף, הוחלט על קנס של 10,000 שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש). כמו כן הוחלט על החרמת האופניים למי שייתפס נוהג מתחת לגיל 16, כמצוין בחוק. 

כמו כן, הוחלט כי הרשויות המקומיות יהיו רשאים לבטל רישיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים בלתי חוקיים או כאלה שיספקו אופניים לא חוקיים ובמידת הצורך לקנוס אותם ב-10,000 שקלים לכל אופניים. הוחלט גם על העלאה של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות ועוד. 

השר כ"ץ הורה לבחון הצמדת לוחית זיהוי לאופניים חשמליים שתאפשר זיהוי של האופניים. בנוסף הנחה השר לבחון חיוב של רוכבי האופניים החשמליים באפוד זוהר ובפנס תקניים ברכיבה בלילה. השר הנחה גם להאיץ את פרוייקט "האופנידן" במסגרתו מוקמת רשת של מסלולי אופניים בגוש דן. הפרוייקט מייצר רשת מסלולי אופניים ב-14 רשויות במטרופולין גוש דן. עלות הפרוייקט נאמדת ביותר מחצי מיליארד שקל.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר