לקראת מהפכת חישמול רשת המסילות, רכבת ישראל חשפה את קרונות הרכבות החשמליות החדשים, מסוג סימנס DDEMU. הקרונות החדשים יפעלו בקו המהיר לירושלים, ובקווים פעילים שיעברו הסבה לחשמל בשנים הקרובות.
הקרונות החשמליים שהציגה הרכבת, יתווספו לצי הרכבות החשמליות שיכלול גם קטרים חשמליים חדשים, וקרונות דו קומתיים. הרכבת רכשה 330 קרנועים, המכילים 1,700 מקומות ישיבה כל אחד. עם כניסתם המלאה לשירות, יתווספו כ-34,000 מקומות ישיבה. כל רכבת תוכל להכיל 4-14 קרנועים בהנעה עצמית חשמלית.
"כוללים טכנולוגיות מתקדמות", קרונות הרכבת החדשים // צילום: דוברות הרכבת
הקרונות החדשים כוללים טכנולוגיות מתקדמות, הכוללים מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים, מערכת מידע חכמה לנוסע המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך, מערכת מצלמות במעגל סגור ומערכות מתקדמות נוספות.
על פי תכניות רכבת ישראל, הקרונות הראשונים יגיעו לישראל במהלך שנת 2020 ויפעלו בין היתר בקו המהיר לירושלים. הקרונועים שיסופקו, יתוחזקו על ידי החברה הזוכה במכרז, במוסך החשמלי שמוקם בימים אלה באשקלון.
"יצעידו את התחבורה הציבורית לעידן חדש", קרונות הרכבת החדשים // צילום: דוברות הרכבת
בהנהלת רכבת ישראל אמרו ש"הרכבת נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום הקמתה – הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות נוסעים חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט בהפעלת הרכבות בישראל, והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה ברכבת. הקרונועים החשמליים החדשים, מהירים, שקטים וידידותיים לסביבה, יספקו שירות מצוין ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה, להעניק שרות מצוין ולהצעיד את התחבורה הציבורית לעידן חדש".
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו