ה-PC מת? כנראה שלא. על אף שהספידו אותו לא פעם, ובשנים האחרונות נראה שהוא על הקרשים, המחשב האישי לא מת. הוא אפילו מראה סימני התאוששות. לפי נתונים של שתי חברות המחקר הגדולות, גרטנר ו-IDC, הייתה עליה במכירות מחשבים ברבעון השני של 2018. גרטנר טוענת לגידול של 1.4 אחוזים, ואילו IDC מפרגנת ב-2.7 אחוזים.
ההבדלים באחוזים מקורם גם בצורה שבה שתי החברות מודדות משלוחי מחשבים – המידע של IDC כן כולל כרומבוקים, אבל לא כולל מחשבי לוח מבוססי ווינדוס, לרבות כאלה שיש להם מקלדת נצמדת כמו הסרפייס, והם מחשבים לכל דבר ועניין. גרטנר דווקא להיפך – הם סופרים רק מכונות מבוססות ווינדוס, על אף שכרומבוקים והולכים ותופסים נתח משמעותי בשוק. כך או כך, זהו הגידול הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד מזה שש שנים.
אחד ממנועי הצמיחה שהביאו לעליה המפתיעה הזו הוא מחשבי ווינדוס 10 המיועדים לעסקים, לפי אנשי גרטנר. אגב, הטענה שלהם היא שהמגמה הזו איננה ארוכת טווח, והיא עשויה לגווע בעוד כשנתיים. IDC מצדם, מסכימים שהנטייה של עסקים להחליף מחשבים כל שנתיים-שלוש בהחלט עוזרת למכירות:
"על אף שהמחשב האישי המסורתי הוא כבר לא ברירת המחדל להרבה תרחישי שימוש, השוק ממשיך לחשוף "כיסים" של עמידות, במקביל לחוויית השימוש במחשב אישי, שממשיכה להתפתח ולהשתפר", אמר ל-TheVerge ג'יי צ'או, מנהל המחקר של IDC. "אפילו סוגים מסויימים של מחשבים שולחניים מראים צמיחה, בכללם, מחזור הרענון של מחשוב לעסקים", אומר צ'או.
HP, לנובו, דל, אפל ואייסר כולן הגדילו את מכירות המחשבים האישיים שלהן ברבעון האחרון, כאשר מתחרות אחרות המשיכו להיחלש. נראה כי חמשת היצרניות הגדולות ימשיכו לשלוט בשוק שנראה כי מתייצב לאחר שנים של התדרדרות.
עוד חדשות טכנולוגיה בטלגרם של ערוץ הטכנולוגיה והמדע. הצטרפו!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו