תחנת רכבת הוד השרון סוקולוב // צילום: יהושע יוסף

תחנת רכבת הוד השרון תושבת עד סוף יוני

חודש לא קל צפוי לתושבי הוד השרון וכפר סבא הנוסעים לתל אביב, ראשל"צ ולדרום • תחנת הרכבת תושבת לצורך החיבור למסילה • הסעות חינם יועמדו לרשות הנוסעים לתחנת כפ"ס נורדאו

לקראת חיבור תחנת רעננה למסילת הרכבת, הרכבת הפרברית היוצאת מהוד השרון תושבת למשך יותר מחודש, החל ממוצאי שבת הקרובה, ה-26 במאי 2018, ועד ה-30 ביוני 2018. שירות הסעות חינם יועמד לרשות הנוסעים מתחנת הרכבת של הוד השרון ולתחנת הרכבת כפר סבא נורדאו, ממנה תצא הרכבת בזמן העבודות.  

עובדי רכבת ישראל עמלים בימים אלה על חיבור רכבת השרון, שתוכננה ונבנתה על ידי נתיבי ישראל, לשתי התחנות הרכבת ברעננה וחיבורן לרשת המסילות הארצית. במקטע שבין הוד השרון לרעננה תתקיים סימולציה לקראת פתיחת התחנות החדשות, אליה יוזמנו גם תושבי האזור. 

כחלק מכך, תחדל תחנת הוד השרון-סוקולוב להוות תחנת קצה ותהפוך לתחנת ביניים. לכן, תבוצע בה עבודה סדורה לחיבורה אל מסילת השרון החדשה. בנוסף, יתבצעו החל משבוע הבא תרגילים וסימולציות על הקו, וכן נסיעות תרגול של נהגים בקטע המסילה החדש. לסימולציות לפתיחת תחנות רעננה יוזמנו, לראשונה, גם תושבי האזור. רכבת ישראל נערכת להעברת הנוסעים לתחנת כפר סבא נורדאו ללא עלות. לתחנה יתווספו עמדות בידוק בטחוני ומאבטחים וכן יעובה צוות התחנה, אשר תפעל במתכונת מתוגברת.

לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים באתר רכבת ישראל, בפייסבוק ובאפליקציה .

 

זמני הנסיעה יתקצרו משמעותית 

יש לציין כי למרות חוסר הנוחות הזמני עבור תושבי כפר סבא והוד השרון המשתמשים בתחנה הנמצאת בין שתי הערים, זמן הנסיעה צפוי להתקצר משמעותית בין אזור דרום השרון (כפר סבא, הוד השרון ורעננה) לתל אביב ל-20 דקות בלבד, במקום כ-38 דקות כיום. "רכבת השרון" הינה חלק מפרויקט 531 המוגדר כפרויקט לאומי וכולל את כביש 531 ומסילות השרון שאורכן 33 ק"מ. לצד שתי תחנות נוסעים חדשות הנהנות מנגישות רבה לצירי תנועה מרכזיים: רעננה-דרום, בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה, ורעננה-מערב הממוקמת מתחת לכביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק"מ.  

תחנה בעומק האדמה. תחנת רכבת רעננה // צילום: עמי שומן 

בשלב הראשון, שצפוי להסתיים עד סוף שנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-ב"ש (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תיארך כ-40 דקות. בשלב השני, שצפוי להסתיים בשנת 2019, תחובר הקשת במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות. לקראת הפעלת רכבת השרון, נערכה רכבת ישראל וגייסה צוותים לתחנות, הקימה מחלקת מנהרות ומוקד מנהרות, ביצעה תרגילים בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון ומדריכה לעבודה לפי תורת ההפעלה החדשה להפעלת תחנה שאינה בפני השטח. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...