פותחים תיק: קייט פרידי מחליטה להחליף דירה עם בן דוד שני שלה החי בבוסטון. זו הפעם הראשונה שקייט מנסה להתמודד עם החרדות שלה ולצאת החוצה הרחק מהבית, לאחר שחבר שלה כלא אותה בארון והתאבד, אך מתברר כי לעיתים יש בינינו אנשים שהרוע נדבק אליהם, וקייט תצטרך להבין אם אישה בדירה לידה נרצחה באכזריות על ידי קרוב משפחתה או שאולי משהו או מישהו אפל יותר נכנס אל חייה ומנסה להפוך אותם לסרט אימה.
גבולות הז'אנר: המאבק בין האדם החלש, החרד, חולה הנפש, לבין הפסיכופת שיודע לנצל את חולשות האנוש של יריביו, הוא אחת ההנגדות האהובות בסרטי מתח ואימה, וכך גם בספר. גם כאן אישה בודדה, עם קושי ממשי בתקשור עם המציאות, צריכה לפענח לבדה מי נאבק בה, מי משחק בה ולמה? המאבק בין הטוב לרע ובין הסימפטיה אל הצד החלש, הרגיש, שמגולם בקייט הוא התמצית של הסוגה הזו, והוא מה שמעניק לה כוח לאורך העלילה כולה.
מדד המתח: ספרי וסרטי אימה תמיד נבנים לאט. אנחנו מתרגלים אל הגיבור הסובל, ואיתו אנו מקלפים לאט־לאט את הטפטים של המציאות עד לרוע המחלחל מאחוריהם. מבחינה זו, גם בספר שלפנינו העלילה נבנית לאט, המתח עולה שלב אחר שלב עד הסוף, שמפגיש את שני הגיבורים לקרב של חיים או מוות. מדובר בספר קלאסי של הסוגה הזו והוא עשוי היטב וביד בוטחת מאוד.
השורה התחתונה: ספרו של פיטר סוונסון מבטיח ומקיים. הוא מפגיש אותנו עם גיבורה שתעבור התעללות רבתי בין הדפים, אנחנו כמובן נדע מי הוא המתעלל ואילו היא תצטרך להבין את הדברים בדרך הקשה עד הסוף. אמנם לא מדובר בספר של סטיבן קינג, לכן האימה אנושית יותר ופחות עוכרת שלווה, אך עדיין הספר ראוי מאוד.
כל הפחדים בעולם / פיטר סוונסון, מאנגלית: נועה מרום־צדוק; דני ספרים, 349 עמ'