אילון מאסק חשף בטוויטר, כי שני דגמים נוספים של המכונית החשמלית ה"עממית" טסלה דגם 3 יגיעו בקרוב לקו הייצור: שני הדגמים יגיעו עם שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים המותאם לנסיעות קצרות, והשני מאחור המותאם לנסיעות ארוכות, כשכל מנוע יכול לשמש חלופה לשני, כך שלא יקרה מצב שבו הרכב מושבת בגלל תקלת מנוע.
בציוץ בטוויטר אמר מאסק, כי הרכב החדש ינוע במהירות וברכות והוא מסוגל לגבור על כל רכב מהדרגה שלו. הדגם המאובזר עם הנעה 4X4 קבועה ויגיע למהירות מרבית של 155 מייל לשעה (250 קמ"ש). הרכב יכול להגיע מאפס ל-60 מייל לשעה (96.5 קמ"ש) תוך 3.5 שניות. טווח הנסיעה הוא 310 מייל (498 ק"מ) מטעינה לטעינה. הדגם הכולל את כל האופציות, כולל גלגלים רחבים וצבע מיוחד. יעלה 78 אלף דולרים, אך ללא ניהוג אוטומטי.
הדגם עם הנעה לשני גלגלים יהיה פחות יקר, ויוכל להגיע למהירות של 60 מייל לשעה תוך 4.5 שניות. המהירות המרבית היא 140 מייל לשעה (225 קמ"ש). לדברי מאסק, טסלה קלה יותר לנהיגה ומהירה ב-15 אחוזים מ-BMW M3 שמחירה בארה"ב הוא 67 אלף דולרים. לדבריו, טסלה תנצח במסלול כל רכב בקטגוריה זו מייצור סידרתי.
אילון מאסק // צילום: אי.פי
סדרת הציוצים של מאסק באה בעקבות דיווח שפורסם באחרונה, ולפיו למרות בעיות בייצור, טסלה תעבור בקרוב לייצור של 500 מכוניות ביום. דגם 3 אמור לקחת את טסלה לשוק הרחב, בעוד שהדגמים הקודמים כולל ה"רודססטר", שכמוהו שוגר לכיוון המאדים, יקרים בהרבה - מעל ומעבר ליכולת הרכישה של רוב הקונים הפוטנציאליים.
בבלוג המוביל בתחום הרכב החשמלי, Electrek, ציטטו מכתב ששלח אילון מאסק לעובדי טסלה, שבו הודיע כי ככל הנראה יתחילו לייצר את דגם 3 בקצב של 500 מכוניות ליום או 3,500 בשבוע, בשאיפה להגיע לקצב ייצור של 5,000 מכוניות לשבוע כבר בסוף הרבעון הנוכחי.
בחודש אפריל טען מאסק כי תזרים המזומנים של טסלה יהיה חיובי כבר במחצית השנייה של השנה, אבל אנליטסים מובילים בוול סטריט הזהירו כי החברה עלולה להיקלע למחסור במזומנים, וכנראה תנסה לגייס הון בקרוב. בגולדמן סאקס מעריכים, כי טסלה תזדקק להשקעה של עוד 10 מיליארד דולרים לפני שנת 2020. מתחילת השנה ירד ערך המניה של החברה ב-11 אחוזים.
חולים על טכנולוגיה? אוהבים מדע? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו וקבלו עדכונים