הגירסה המשודרגת של פלקון 9 המיועדת למשימות מאוישות עבור נאסא, שוגרה בסוף השבוע האחרון מקייפ קנברל שבפלורידה, כשהיא נושאת לוויין תקשורת בנגלדשי על גבה.
הגירסה החדשה של הפלקון 9 של חברת SpaceX, המכונה בלוק-5 עברה כמאה שדרוגים שונים לתוספת עוצמה, בטיחות ושימוש מחודש לעומת קודמתה, בלוק-4. הטיל החדש עזב את כן השיגור בארבע ורבע אחרי הצהריים, שעון החוף המזרחי ממרכז החלל קנדי.
לוויין התקשורת הבנגלדשי, הראשון שמשוגר לחלל על ידי המדינה, הוצב במסלול סביב כדור הארץ כ-33 דקות לאחר השיגור.
דקות לאחר מכן, החלק המרכזי במשגר הנחית את עצמו בחזרה על הקרקע, או ליתר דיוק על כן נחיתה צף באוקיינוס השקט. בניגוד לקודמיו, הבלוק-5 מיועד לעשרה שימושים חוזרים, עם חידושי מלאי קטנים בין הטיסות, מה שמאפשר טיסות רציפות יותר במחיר נמוך – המפתח למודל העסקי של SpaceX.
שימושיות חוזרת מרובה לטילים היא גם לב חזונו של הבעלים של SpaceX, היזם והמיליארדר אילון מאסק בהפיכת נסיעות לחלל לדבר זמין ויומיומי, ובסופו של דבר – לשגר בני אדם אל המאדים. SpaceX החזירה בבטחה 24 מהמשגרים שלה, והשתמשה מחדש ב-11. השיגור המוצלח של יום שישי הוא התשיעי במספר השנה ל-SpaceX, לעומת חמישה שיגורי מסלול בתקופה המקבילה אשתקד, מציין מאסק.
הבלוק-5 מציין אבן דרך נוספת עבור החברה הקליפורנית – זהו רכב החלל הראשון של SpaceX, שעומד בדרישות של נאסא להטסת אסטרונאוטים של סוכנות החלל לתחנת החלל הבינלאומית בידי גופים פרטיים. נאסא דורשת שבע טיסות מוצלחות, לפני אישור סופי למשימת שיגור מאויישת. מלבד שירות הסעות לתחנת החלל, הטיל החדש ישמש להצבת לוויינים עבור חיל האוויר, ומטענים רגישים אחרים הקשורים לענייני צבא וביטחון לאומי.
בלוק-5 הוא הגירסה האחרונה של קו הפלקון 9, לפני ש-SpaceX עוברת לייצר את משגר החלל הכבד שלה, שזכה לשם BFR (בעבר הכוונה הייתה ל-"טיל גדול מז**I", וכעת שונה השם ל-"טיל פלקון גדול", תוך שהם משמרים את ראשי התיבות...), ומיועד למשימות המאוישות העתידיות אל המאדים.