הסיפור של ה-G310 GS פשוט למדי. הוא אמור להכניס דם חדש אל תוך אולמות התצוגה הדו-גלגליים של ב.מ.וו. אנשים עם רישיון מוגבל או תקציב, כאלו שחושקים בסמל הבווארי המוכר. ואם הוא יכול להידמות לרב המכר של החברה, ה-GS גדול הנפח והממדים מה טוב. ואכן, עם מנוע סינגל דל נפח, מראה הרפתקני ותג מחיר של 41,000 שקלים ה-310 GS עושה בדיוק את זה.
מה חדש?
ה-310 הזה חולק את מכלוליו עם ה-310R זה אומר שאפשר למצוא כאן את אותו מנוע בנפח 313 סמ"ק המפיק 34 כ"ס ואת שלדת מסבך המשולשים מפלדה. מה שמבדיל בין שני הדגמים הם המכלולים המשניים אלו שאמורים להפוך את ה-GS לאדוונצ'ר אמיתי גם אם קטן.
אז בהתאם לייעוד אפשר למצוא כאן מהלך מתלה מכובד יותר (180 מ"מ), חישוק גדול יותר מלפנים וגם למי שבאמת ירד עם ה-GS הזה מהכביש, אפשרות לביטול ה-ABS. עוד משהו שה-GS מקבל הוא עיצוב בהשראת אחיו הגדול ה-1200 GS. זה מתחיל עם המקור הגדול מלפנים עובר דרך הטיפול במיכל הדלק וחיפויי הצד ונגמר בסבל הגדול מאחור. התוצאה נאה בהחלט. כשרק הסבל הגדול מאחור קצת מפריע לפרופורציות של הכלי.
איך התחושה?
הנפת רגל ונחיתה על המושב מגלה תנוחת ישיבה מוכרת ונוחה. כמו בכל אופנוע אדוונצ'ר, תנוחת הישיבה זקופה והתחושה טובה. המושב מדורג באופן שמקבע אותך במקום אחד, הכידון נופל לידיים ואין כאן שום דבר שמעמיס או מאלץ אותך. הממדים יתאימו לבעל מידות גוף נורמליות, לא גבוהים או מלאים מדי.
הנעה והסינגל ניעור לחיים ברעש אופייני לבני מינו. כן, אפילו אשפי המנועים של ב.מ.וו לא יכולים לגרום לסינגל להרגיש חלק ונעים. זה הזמן לציין שהאופנוע הזה מיוצר כולו בהודו עם פיקוח גרמני. אבל אתה לא ממש רואה את זה. כאופנוע זול יחסית אין כאן את הגימור המוכר של האופנועים היקרים יותר של החברה. מצד שני הרוב מרגיש ונראה איכותי ביחס לקטגוריה הזו.
המנוע לא מרשים בסל"ד נמוך מדי או גבוה מדי. הוא חי ומספק כוח טוב בסל"ד הביניים. התוצאה היא אופנוע שמרגיש חזק יחסית במקומות האלו. הוא אוהב ואפילו מרשים בטווח הביניים כשבסל"ד נמוך מאוד הוא חלש ובסל"ד גבוה מאוד הוא פשוט לא נעים. יחסי ההעברה מנצלים את תכונות המנוע הזה היטב. כך שאפשר להגיע לכ-150 קמ"ש מחד ולייצר תאוצות ביניים טובות מאידך. תפעול התיבה נעים ומדויק וידית המצמד קלילה.
עוד באוברדרייב
על הכביש וגם על שבילים בדרגת קושי נמוכה מפגין ה-GS הקטן יכולת נאה למדי. הוא מרגיש קל, זריז, נשלט ומשרה ביטחון ביחס לאופנוע דל מידות. עם העומס ייחשפו מגבלות הריסון של המתלים. גם בשטח הוא שומר על אותן תכונות של יציבות כיוונית טובה עם היגוי קליל וגם כאן, כל עוד הקצב סביר היכולת טובה. מיגון הרוח סביר עד למהירות 120-130 קמ"ש שם גם האופנוע מרגיש בנוח.
אבל את רוב זמנו יבלה ה-GS ברחובות העיר ושם הוא לגמרי מרגיש בבית. הנוחות מצוינת גם בגלל המושב אבל בעיקר בגלל יכולת המתלים לספוג את האספלט העירוני המצולק. הגובה מאפשר לרדת ולעלות מדרכות גבוהות ללא חשש. הממדים הקטנים וזווית הצידוד מאפשרים השתחלות קלילה בכל פקק. בכל הקשור לוורסטיליות ה-GS הקטן מצליח לחקות אדוונצ'רים גדולים יותר. רק בקטן...
שורה תחתונה
כמו יצרניות גדולות אחרות, גם ב.מ.וו פנתה אל המזרח בכדי לייצר כלים נגישים יותר בכדי להגדיל את מחזור המכירות שלה. המעבר המחשבתי הזה לקח לא מעט זמן ודחיות. ב.מ.וו לא מיהרו לשחרר את הכלים האלו לאוויר העולם. גם עם ה-310 R וגם עם ה-GS שמופיע כאן, ב.מ.וו עשו עבודה טובה.
ה-GS ספציפית מצליח להעניק משהו מהוורסטיליות והניחוח של אופנועי האדוונצ'ר הגדולים. הוא מהנה בכביש, בשטח ולצד אלו מראה גם יעילות גבוהה ברחובות העיר. שתי המגבלות העיקריות שלו קשורות להגדרתו הבסיסית. הוא לא מתאים לאנשים גדולים ומיועד לאנשים צעירים בגופם לפחות. העניין השני הוא עידון בקצוותיו של מנוע הסינגל הזה. מצד אחד הוא לא ברמה שאנחנו מורגלים ומכירים מב.מ.וו. מצד שני מעולם לא רכבנו על ב.מ.וו חדש שעולה 41,000 שקלים.
נתונים: 313 סמ"ק, 34 כ"ס ב-9,500 סל"ד, 2.85 קג"מ ב-7,500 סל"ד, 169.5 ק"ג, 20.7 ק"מ לליטר (מבחן), מחיר: 41,000 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו