בגלל פיצ'רים והחשאיות: למה טלגרם עדיפה על ווטסאפ?

טלגרם היא הכלאה מצוינת בין ווטסאפ לטוויטר • שלא כמו ווטסאפ, היא לא מחוברת לפייסבוק, וזה כבר יתרון אדיר לאנשים החרדים לפרטיותם • לקינוח, יש אפשרויות לערוך סקרים, להוסיף אמוג'ים ולהפעיל פונקציות נוספות

טלגרם, צילום: אי.פי

אם פעם פרסום במקומון זיכה אותנו בחשיפה לקהל פוטנציאלי גדול יחסית, כיום החשיפה הזאת מזערית, כמעט לא משמעותית. ולא מכיוון שפחות אנשים מדפדפים במקומון, אלא כי הקשב והריכוז שלהם מוסחים. מאוד. היצע הפרסומות הוא אדיר, וככל שהוא גדל, כך זוכה כל פרסומת לפחות ופחות חשיפה. זה עובד באופן זהה ברשתות החברתיות. ה"רעש" בהן בולע כל חלקת מסר איכותית. כולם כותבים על הכל, משווקים, מחפשים לבלוט, מתחרים על תשומת הלב היקרה כל כך של הקהל הפוטנציאלי שלהם.

לכן כשאנחנו מזהים ערוץ תקשורת חדש, כדאי לנו להעריך באמצעות החושים המנוסים שלנו את מידת פוטנציאל החשיפה של הערוץ הזה. החוכמה היא לקבל החלטה מהירה. בכל ערוץ תקשורת טוב יש חלון הזדמנויות קצר, שבו הוא מצד אחד כבר ידוע ומבוקש ומצד אחר עדיין שקט. זאת הסיבה שבשבוע שעבר פתחתי לעצמי ערוץ טלגרם - עדיין נשמר בו ה"שקט", אבל רעד האדמה של היעדר הקרב מתחיל להיות מורגש יותר ויותר.

אז מה זה טלגרם ולמי הוא מתאים במיוחד? טלגרם היא מערכת להעברת מסרים. כדי לא להכביד בהסברים, נאמר שהיא הכלאה מצוינת בין ווטסאפ לטוויטר. בדומה לווטסאפ היא מאפשרת לנו לשלוח הודעות לחברים, לפתוח קבוצות של בני המשפחה, או הורי גן אפרוחים, ובדומה לטוויטר היא מעניקה למובילי דעת קהל הזדמנות לבנות לעצמם ערוץ שידור להעברת מסרים קצרים. הערוץ בלתי מוגבל במספר העוקבים אחריו והוא אפילו יכול להפוך לחד־סטרי, כיאה לערוצים ממלכתיים של פעם. היכולות הטוויטריות המשודרגות האלה לא היו תכונת הדגל המקוריות של מייסדי טלגרם. הם בסך הכל רצו מערכת העברת מסרים מאובטחת יותר, ברמה גבוהה. וזה הייחוד שבזכותו טלגרם גייסה את מרבית המשתמשים הראשונים והנלהבים שלה בארץ. כי להבדיל ממרבית מערכות המסרים, היא שמה דגש חזק מאוד על הפרטיות.

תחילה, שלא כמו ווטסאפ, היא אינה מחוברת לפייסבוק, וזה כבר יתרון אדיר לאנשים החרדים לפרטיותם. מעבר לכך, המסרים המועברים בה מוצפנים ונמחקים מהרשת כאילו מעולם לא התקיימו בה, וזו תכונה שמושכת אליה קהלים רבים המעוניינים לוודא שלא נשאר בעולם זכר להתכתבות שלהם. כך, בשקט־בשקט, גדלה קהילת הטלגראס (נכון, אין פה טעות כתיב, מדובר בקהילת משתמשי הקנאביס) וחצתה את 100 אלף החברים בה. 

אז טלגרם הפכה פופולרית בקרב אוכלוסיות המסתתרות מרשויות החוק, אבל לא רק. היא משכה אליה גם את הקהלים ההפוכים לגמרי, והם מייסדי החוקים, הפוליטיקאים, העיתונאים וערוצי החדשות. כל אחד הקים לעצמו ערוץ שידורים שבו הוא זוכה לקשב מלא של העוקבים. כך, למשל, לערוץ החדש של נפתלי בנט יש כיום 1,800 עוקבים, לבנימין נתניהו יש יותר מ־8,000 עוקבים, ולעמית סגל קרוב ל־12 אלף - מה שאי אפשר לעשות בווטסאפ בגלל מגבלת גודל הקבוצות.

וכאן אנחנו, בעלי העסקים הקטנים, נכנסים לתמונה. אם יש לכם קהילת עוקבים בצורת רשימת תפוצה או נמענים לאי־מיילים, העוקבים אחר הפעילות העסקית שלכם או האישית בפייסבוק ובאינסטגרם, זה הזמן להשיק גם ערוץ טלגרם. כך תוכלו ליהנות מהראשוניות של ערוץ ללא הפרעות ומרמת קשב גבוהה של המשתמשים.

אילו יתרונות נוספים יש לטלגרם? להבדיל מווטסאפ, אין צורך שהעוקבים יהיו באנשי הקשר שלנו. כאמור, קבוצות השידור לא מוגבלות בגודלן, ואפשר להוסיף מנהלים לקבוצות שיוכלו להעביר מסרים בשם הערוץ. כדי לקבל את המסרים למחשב, הטלפון שלנו לא חייב להיות מחובר, טעון או פעיל כלל. ולקינוח, יש בוטים (רובוטים) קלילים לתפעול המאפשרים לערוך סקרים, להוסיף אמוג'ים ולהפעיל מיני־פונקציות נוספות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר