טויוטה, יצרנית הרכב היפנית הגדולה ביותר, הודיעה כי תשקיע כ-2.8 מיליארד דולר בפיתוח תוכנה למכוניות אוטונומיות. לשם כך, תקים בטוקיו חברה חדשה שתעסיק בשלב ראשון כ-300 עובדים, ובהמשך תגיע לכאלף עובדים.
טויוטה מתקרבת בכך ליעד שהציבה לעצמה למכור כבר בשנת 2020 מכוניות שיוכלו לנסוע ללא נהג בדרכים מהירות, כאשר מספר שנים לאחר מכן, תייצר דגמים שיוכלו לנסוע ללא נהג גם בערים.
דובר טויוטה, ז'אן-איב זולט, מסר כי החברה החדשה תנסה לגשר על הפער בין החוקרים במכון המחקר של טויוטה בקליפורניה לבין המהנדסים המעצבים את כלי הרכב ביפן. בראש החברה החדשה יעמוד ג'יימס קופנר, מהנדס שעבד בעבר בגוגל, וכיום הוא הטכנולוג הראשי במכון של טויוטה בקליפורניה.
לדברי זולט, "יש היום מגוון של תוכנות שנכתבות לתחום של הרכב האוטונומי, ובמיגוון של רמות איכות. החברה החדשה תתמקד בלוודא שהתוכנה של טויוטה אמינה דיה כדי לשלב אותה בכלי רכב שיימכרו לציבור.
כדי שתוכל לגייס מהנדסים מחוץ ליפן, הוחלט שעובדי החברה ישוחחו ביניהם בשפה האגלית. "הרעיון ההוא ליצור חברה שבה לא נהיה מוגבלים בגיוס עובדים", אמר ג'ולט. "זה צריך להיות צוות גלובלי, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא ליצור חברה נפרדת מטויוטה, עם נהלי עבודה שונים, כמו חברת סטארט-אפ".
יצרניות מכוניות וספקים שלהן נלחמים היום להשיג כמה שיותר מהנדסים מתוך מאגר של מומחים בבינה מלאכותית. ליצרני הרכב ביפן יש מגבלה גדולה בגלל מחסום השפה ובגלל השכר הנמוך ביפן למומחי תוכנה מקצועיים. מסיבה זו הן פותחות מרכזי פיתוח נפרדים בתחומי ארצות הברית.