כבר שנים שלא נחשפנו למותג קוסמטיקה חדש. אנחנו לא מדברים על מותג שמגיע לראשונה לישראל, לא כזה שמשנה את פניו, שזולג לתחום חדש או חברה בת של מותג קיים. ממש מותג אופנה מהחיתולים, עם שם חדש ומוצרים שנעשו על פי צו המומחים לבחירתו.
משה בן שמחון, מאור בן הרוש
ברשת סופר־פארם כנראה הבינו שיש צורך לרענן את השורות בעולם הביוטי, ולבייבי החדש שלהם קוראים MILUCCA, מותג עם מוצרים באיכות מקצועית ובמחיר נגיש של עד 44.90 שקלים.
עד 44.90 אתן שואלות? נכון, התרגלנו למחירים גבוהים יותר או למבצעים ברשתות השונות, אז איך בעצם מתקיים השילוב שבין מוצרים איכותיים למחירים נגישים לכל כיס? התשובה היא בשוק עצמו, שעובר שינויים בשנים האחרונות ומשלב בין יוקרתי לעממי, מה שמביא למושג חדש שלא הכרנו - מותגי מאסטיז' - שילוב של מאס מרקט, שהוא כמובן העממי, ופרסטיז' היוקרתי. באזור הזה אגב נמצאים מותגים כגון לוריאל, רבלון ומייבלין, ושם נמצאת גם MILUCCA.
המוצרים שמגיעים אליכן למדף // MMMWA
דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר־פארם, מספר: "מותג MILUCCA פותח במשך יותר משנתיים עם מיטב השותפים הבינלאומיים בתחומים השונים - מיתוג, טכנולוגיה וייצור. בהשקה כולה תשקיע סופר־פארם סכום של כ־35 מיליון שקלים. בשלב הראשון יכלול המגוון מוצרי איפור ובהמשך מוצרי טיפוח, עם יותר מ־200 מוצרים".
לוזון בטוח ש־MILUCCA תשנה את השוק בישראל בשלב הראשון ומאוחר יותר גם בעולם: "זו בעצם הפעם הראשונה שנכנס מותג שמציע מצד אחד איפור ברמה מקצועית, ומצד שני בשורה במחיר - מקצועיות נגישה כפי שאנו מכנים זאת".
מאחורי הקלעים במפעל
כאמור, שנתיים של עבודה ותחקיר הביאו את אנשי MILUCCA עד למילאנו, שם נמצא מפעל אנקורוטי (Ancorotti Cosmetics). מדובר במפעל משפחתי שהקים רנאטו אנקורוטי לפני כ־30 שנה, וכיום הוא בהובלת בתו, המנכ"לית אנריקה אנקורוטי, אישה מטופחת ויפהפייה כמו שהייתם מצפים ממנכ"לית איטלקייה של מפעל למוצרי קוסמטיקה, שמודה שהיא בודקת כל מוצר על עצמה, וכדי שתבינו - אחת מכל ארבע מסקרות שנמכרות בעולם מיוצרת במפעל אנקורוטי. יש לה הרבה מוצרים לנסות.
מטעמי סודיות לא נוכל לספר אילו מותגים נראו על קו הייצור, אך בתהליך הייצור פגשנו כמה מותגים מהשורה הראשונה.
אם כך, לבשתי חלוק סטרילי, חבשתי כובע ושמתי שקיות על הנעליים. שטפתי ידיים כמו לפני ניתוח ונכנסתי לראות איך הכל עובד מבפנים.
הרבה פעמים אנחנו רוכשים מוצר ולא מבינים כמה תהליכים של מחשבה וייצור עומדים מאחוריהם, וכמה קשה להגיע לצבע ולמרקם הנכונים. בביקור באנקורוטי היה מדהים לראות את העבודה הידנית לצד עבודת המכונות. כמו כן, היה אפשר להתרשם מהטכנולוגיה העומדת מאחורי המוצרים.
במעבדות של המפעל // MMMWA
לשאלה מה גורם להבדל בין המוצרים היקרים והזולים בקוסמטיקה, ענתה אנקורוטי: "הבידול המרכזי הוא בבחירת הפורמולות. יש פורמולות יקרות יותר לייצור, המכילות למשל אבקת פנינים, או מינון גבוה יותר של האבקה. אנחנו יושבים עם הלקוח ומנסים להגדיר את השוק, את הלקוחות, את הצרכים - מה הוא רוצה מבחינת אפיון המוצרים, האריזה, המחיר, ומתאימים לכל אחד את המוצר הנכון עבורו".
עוד מוסיפה אנקורוטי: "נושא הפורמולה משמעותי מכיוון שנדרשים משאבי מחקר ופיתוח לפורמולות ייחודיות, לעומת מוצרי קוסמטיקה ש'מתלבשים' על פורמולה קיימת".
העצמה נשית
המותג מושק בימים אלה ובאמתחתו מוצרים רבים ומגוונים, החל במסקרות ובסמקים ועד קונסילר ומייק אפ. "במקרה של MILUCCA", מסבירה מנהלת המותג, וירג'יני בושושה, "המותג נולד מתוך אמונה שהאישה צריכה לעמוד תמיד במרכז בחירות היופי שלה, ועל הרוח הזו שמרנו לאורך כל הדרך. זהו מותג שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות - איפור זה כיף, ולכן גם בחרנו שמות שהם קליטים למוצרים". עוד מוסיפה בושושה: "היה חשוב שחלק מהמוצרים יכילו רמת SPF - מקדם הגנה מפני השמש, וכן דגש על עמידות, שזה פקטור חשוב מאוד לנשים של היום, שהן עסוקות ורוצות לסמוך על מותג שיהיה איתן לאורך כל היום".
מלבד אנקורוטי, את מוצרי MILUCCA מייצרים גם בגרמניה ובלוקסמבורג.
מותג חדש, רענן וכייפי מתאים לכל כיס // מוטי פישביין
האג'נדה של המותג ברורה מאוד. הם מאמינים שהכוח הוא אצל הנשים, והמוטו המלווה אותם הוא שהבחירה היא שלך. בהתאם, הסלוגנים שמלווים אותם הם "make up your mind" ו־"my beautiful choice". מה רע בקצת העצמה נשית?
כעת המוצרים יימכרו בארץ, ובהמשך מתכננים לפתוח גם חנויות עצמאיות למותג, וכן להרחיב את הפעילות לחו"ל. לקראת ההשקה מתרגש לוזון ומספר: "מבחינתי זה כמו ילד שלישי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו