מי רוצה ללבוש זיוף מקורי של דיזל?

איך מתמודדים עם חיקויים? פותחים בצ'יינה טאון בסטה עם מוצרים מקוריים בשבוע האופנה • המותג Diesel פתח את DEISEL ומשגע את העולם

דיזל, צילום: יח"צ

תופעת הזיופים המסחריים הפכה למגיפה עולמית. מילוני פריטים נמכרים בחנויות קטנות ברחובות צדדיים, וברחבי הרשת ומציעים פריטים שמתיימרים להיות דומים ועם זאת כל כך שונים. סימנים מסחריים ולוגואים רשמיים של מותגים מודפסים על גבי חולצות, סווטשירטים וכובעים ונמכרים כדבר האמיתי פעמים רבות במחירים זהים למותג האמיתי. 

אחד המותגים הניצבים בראש רשימת מותגי האופנה המועתקים והמזויפים ביותר הוא דיזל, שהציבה לעצמה כמטרה כלל עולמית, לפעול למיגור התופעה. לצד פעולות אכיפה נרחבות, יוצאת כעת דיזל בקמפיין תדמיתי המדגיש את ערכו של המותג המקורי אל מול המזויף.

הנה לכם תרגיל יח"צ אסטרטגי וגאוני שתוזמן בדיוק לשבוע האופנה בניו יורק - בסטה על רחוב קאנאל בניו יורק שנקראת DEISEL שמתיימרת להיות חנות חיקויים של המותג, אבל בעצם זו חנות מקורית ואמיתית של המותג במסווה.

המוצרים הנמכרים בצ'יינה טאון מקוריים לחלוטין! // יח"צ 

רחוב קאנאל (צ'יינה טאון) הוא הבית של כל החיקויים הכי מוצלחים בעולם. לראות שם מוצרים מזוייפים של דיזל לא יהיה דבר מפתיע  - ולכן זה רעיון מבריק לפתוח שם חנות שהיא כנראה החנות זיופים המקורית והראשונה שאי פעם הייתה בעולם. 

הפרויקט הוא שיתוף פעולה בין יחסי הציבור של עיריית ניו יורק ויחסי הציבור של איטליה יחד. יש סרטון וידיאו שצולם בפתיחת החנות לפני מספר ימים, ומציג מראה מצחיק על איך אנשים מגיבים למוכר בבסטה של דיזל כאשר הוא מנסה לשכנע אותם שכל הפריטים בחנות הם אכן לא מזוייפים. 

מה שאפילו עוד יותר מוצלח הוא שהקונספט הוא באווירת המותג. בשנה שעברה דיזל עשו קמפיין בינלאומי בנושא "פגמים של סלבריטיז" שנקרא באנגלית - GO WITH THE FLAW כלומר- תזרום עם הפגמים שלך. והקמפיין הנוכחי נקרא GO WITH THE FAKE- כלומר- תזרום עם הזיוף. 

מוצרים של הקמפיין החדש עם הלוגו הנוכחי // יח"צ 

במקרה הנוכחי קיימים פריטים של דיזל שהם בעצם באיכות הכי גבוהה ומקורית אך עם פגם קטן שזה בעצם הלוגו שכתוב לא נכון. כך שהכל מתכתב ביחד בצורה מושלמת. ודיזל יוצאים באמירה צינית- תזרמו ותמשיכו לקנות זיופים,שמגיע כאמירה על הרגלי הצריכה שלנו והצורך ללבוש מותגים אפילו שהם לא אמיתיים.

הקונים שקנו את ה"כביכול" פריט מזוייף יהיו כנראה מאוד מופתעים ושמחים לשמוע שהפריט הזה הוא פריט יחיד במינו בקולקציית לימטד אדישן, שנוצרה במיוחד על ידי המעצבים של המותג באיטליה, וכנראה יהפוך להיות פריט אספנים. "אין לנו מושג למה יוביל הקמפיין הזה ומה יהיה האפקט שלו על הבעיה האמיתית של הזיופים והחיקויים בעולם, אבל זה ממש כיף למותג בינלאומי לאמץ את ההתנהלות השיווקית והמכירתית של המוצרים שלנו בדרך כל כך מקורית ומשעשעת" אומרים במותג.

"כשהתחלנו לעבוד בעולם הקריאייטיב, החלום של כולנו היה לעבוד עם דיזל". אומרים מנהלי הקריאייטיב של יחסי הציבור של עיריית ניו יורק, לוקה לורנזי ולוקה פנסה. "פשוט התאהבנו בכל מה שהם היו עושים גם באופנה וגם בשיווק ופרסום המותג. אנחנו היינו ברי מזל לעבוד איתם. לדחוף את גבולות המחשבה היצירתית קל יותר שאתה עושה את זה עם מישהו בעל ניסיון של שנים בתחום. רחוב קאנאל הוא לא בדיוק מה שאתה חושב ומדמיין שאתה חושב על שבוע האופנה בניו יורק. רק מותג ששובר מוסכמות מההתחלה כמו דיזל יכול לקחת את הדרך (רחוב) שפחות מטויילת".    

החנות נסגרה היום ומי שהספיק לקנות שם פריט צריך לחשוב טוב לפני שהוא מעביר אותו הלאה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר