סטארט אפ ישראלי כובש את עולם התיירות

סטארט אפ ישראלי חדש - "וי.די.רום": עכשיו ניתן לשוטט וירטואלית בין חדרי המלון, בלובי ובבריכה עוד לפני ביצוע ההזמנה

כל תחום התיירות עובר בשנים האחרונות מהפכה וירטואלית ונושא הזמנת החדרים במלונות ובדירות נופש הולך והופך לתחום שבו תמונה תמיד שווה אלף מילים. ואם תמונה שווה אלף מילים, סרטון 360 מעלות של וירטואל-ריאליטי שווה אלף הזמנות. ובדיוק אל המקום הזה מכוונת חברת “וי.די.רום” (VDroom) שייסדה מיכל הובשמן יחד עם שותפיה .

יחד הם עלו על שיטה פורצת דרך וחדשנית, שלא רק מגדילה במאה אחוזים את כמות המבקרים באתר, אלא גם מגדילה את ההכנסות, חוסכת בעמלות תיווך לכל הסוכנים הוירטואליים שבדרך, שגובים עד 30 אחוזים דמי עמלה על כל חדר ועל הדרך גם מעצימה את החשיפה של המלון בעמודי החיפוש של גוגל. לא להאמין כמה הפיתרון הזה הוא פשוט, זול, קל לתפעול ויכול לחסוך למלונות מאות אלפים ואפילו מיליוני דולרים בשנה.

ההצלחה הגדולה של הסטארט-אפ נרשמה בעקבות התוצאות שהושגו במלון רדיסון סאס, שהיה המלון הראשון ביער השחור שחתם על הסכם עם חברת  “וי.די.רום”, והגדיל במאה אחוזים את כמות המבקרים באתר שלו. לאור התוצאות מיהרו גם רשתות גדולות ובינלאומיות לחתום על הסכמים עם “וי.די.רום”, על מנת לא להישאר מאחור. עד כה חתמו כבר  ibis, mercure ,wyndham , best western, days inn וכעת גם הם משיקים אתרי וי אר ללקוחותיהם.

“בשנים האחרונות קורה משהו בתחום הוירטואלי”, אומרת הובשמן, “יש פה גם דחיפה של התחום מצד גוגל ופייסבוק ואנחנו מנצלים את האפשרות הזאת, בעזרת טכניקה קלה להפעלה, שהיא גם זולה בצורה שקשה להאמין. למעשה, אנחנו באים לבתי המלון ואומרים להם - תמנפו את התמונות שלכם וכך תמנפו גם את ההכנסות שלכם.

“אנחנו נייצר עבורכם אתר 360 מעלות, בתלת מימד, עבור כל החדרים והאטרקציות, כולל סיור וירטואלי במלון ונגרום לאופטימיזציה של ההכנסות. יש לנו נתונים מוכחים שאתרי תלת מימד מעלים את מספר המבקרים באתר הבית של המלון בלמעלה ממאה אחוזים”.

המלון במציאות מדומה

מה הסוד שבטכניקה הזו שעובד כל כך טוב?

“הסוד הוא בפשטות וביעילות של הטכניקה. היום אין כמעט אדם שעושה בוקינג לחדר במלון מבלי לעבור באתר של טריפ-אדוויזר ולקבל חוות דעת על המלון. למעשה, זו משענת היעוץ לכל מי שמזמין חדר. אנחנו מאמינים שצילומי 360 יתנו פיתרון אופטימלי לבעיה. אדם ירגיש כאילו הוא ממש נמצא בחדר ומסייר במלון. היום כל הפתרונות בשוק הם מאוד כבדים מבחינה טכנולוגית. זמן הטעינה של התמונות והסרטונים באתרים של המלונות הוא איטי.

“מרבית הפתרונות הם מבוססי אפליקציות וידוע שאנשים לא מורידים אפליקציה אלא אם בכוונתם להשתמש בה ברמה יומיומית. כל זה לא יכול להצליח בשוק של מיליוני משתמשים. הפשטות של הפיתרון שלנו הוא בהיותו מבוסס על אינטרנט, עם תמונות וסרטונים שיכולים להיפתח מכל מכשיר מבוסס רשת. בנוסף, הפשטות היא שבשתי לחיצות מקבלים תחושה שנמצאים ממש בחדר”.

ומה המלון צריך לעשות כדי להתחבר לשירות הזה?

“למעשה, המלון לא אמור לעשות שום פיתוחים ולא לשנות דבר באתר שלו. הוא מקבל מאיתנו מוצר מוגמר שבשלושה קליקים מתחבר לאתר הקיים של המלון או בית הדירות ויכול להתחיל בעזרתו למנף את ההזמנות וההכנסות שלו. אנחנו בונים למלון אתר וירטואלי, אתר VR חדש, שגם מתחבר לאתר של המלון וגם מחזק אותו. אני אסביר: מכיוון שלא מדובר בתוכן כפול, אלא בתוכן חדש, מנועי החיפוש של גוגל מזהים אותו כיחידה נפרדת, למרות שהוא מחובר לדומיין של המלון.

“המשמעות היא שבחיפושים המלון יופיע פעמיים והחשיפה שלו תוכפל. עצם העובדה שאנחנו נותנים ליחידה האינטרנטית הזו קידום עצמאי, מקדם את החשיפה של המלון ומעלה את כמות ההזמנות. את האפקט מרגישים כמעט במיידי. באחד המלונות שעובד איתנו קפץ האתר בעשרה עמודים בגוגל כבר בשבוע הראשון. זה ידוע שעסק מופיע בגוגל רק פעם אחת.

“אנחנו מכפילים את מספר ההופעות שלו. נכון שהטכניקה של 360 מעלות קיימת כבר כמה שנים, אבל היא מאוד כבדה כשהיא שתולה באתר ואין בה את העומק של תלת מימד, שמעצים את החוויה ומעניק למשתמש את התחושה שהוא ממש נמצא במקום ויכול לצאת לסיור וירטואלי במלון, גם אם אין לו משקפי תלת מימד”.

איך בפועל זה מתבצע, זה נשמע כמו הפקה מאוד יקרה?

“יש לנו צוותי צילום בכל העולם והם מגיעים למלון וביום אחד מצלמים את כל מה שצריך. הפקה כזו נשמעת יקרה כי בעבר היא היתה יכול לעלות עשרות אלפי שקלים ועוד מאות שקלים לאיכסון התמונות באתר של המלון. בשיטה שלנו המלון לא אמור לעשות דבר, לא באיכסון ולא בשיווק. מדובר בפלטפורמה קלה להפעלה,  שמתנהלת כמו WIX רק בהבדל אחד - יש בה רק ויז’ואל ללא טקסט. אנחנו מדברים על עלות של 499.90 דולר לצילומים ולהקמת האתר הוירטואלי ולאחר מכן תשלום של דמי מנוי של 49.90 דולר לחודש כדי להישאר מחוברים לשירות.

“אם יש צורך, הצוות מגיע כדי לרענן את הצילומים. מדובר באפשרות לחיסכון של מאות אלפי דולרים בשנה ולפעמים הרבה יותר, משום שנחסך כל הסכום שאמור להיות משולם לאתרי התיווך של הבוקינג. אני מדברת עם בכירים בתעשיה, שמספרים לי על עמלות תיווך של מיליוני דולרים לשנה לחברות בוקינג, שגובות כ-30 אחוז עמלה על כל חדר שהן מוכרות עבור המלון, כי רוב המזמינים לא עושים זאת ישירות דרך המלון.

“הפיתרון שלנו מביא את המזמינים לאתר הבית וחוסך למלונות הרבה מאוד כסף. אחד מבעלי המלונות הודה בפני שהוא משלם כעשרה מיליון דולר בשנה עמלות תיווך ואם השירות שלנו יכול להוריד את ההוצאה הזו אפילו במעט אחוזים, זה פיתרון מעולה עבורו”.

ומהיכן הנסיון שלך בתחום?

“חייתי בהולנד כ-16 שנה ושם הקמנו חברה בתחום הזמנות לבתי מלון באינטרנט, עם כ-80 עובדים, שגלגלה מחזור של כ-100 מיליון יורו בשנה וכבר הוכיחה את עצמה. לאחרונה מכרנו את החברה, הגענו לארץ ויחד עם צוות הפיתוח הנאמן שעבד איתי שנים, התחברנו שוב והקמנו את וי.די.רום.

“כל העובדים שלנו הם מענף המלונאות ומכירים היטב את התחום. אנחנו יכולים לתת פתרון זול, פשוט להפעלה וכזה שמוכיח את עצמו - גם מביא לחיסכון עצום בהוצאות של המלונות על עמלות, גם מגדיל את מספר המבקרים באתר של המלון במאה אחוזים, גם מגדיל את החשיפה של המלון ומקדם את החיפוש של בגוגל וכמובן שכל השירות הוא זול מאוד”.

המלון במציאות מדומה

www.vdroom-travel.com

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר