התחבב על הרבה רוכבים לאורך השנים. סוזוקי וי-סטרום // התחבב על הרבה רוכבים לאורך השנים. סוזוקי וי-סטרום

ברוך הבא סוזוקי וי-סטרום 650

דיווח ראשון: אחר מהאופנועי הכלבו המוצלחים שיש בשוק הישראלי מגיע אלינו למבחן ארוך טווח

סוזוקי וי-סטרום הוצג לראשונה בשנת 2004 והפך להיות אחד מרבי המכר של סוזוקי. בתוך קטגורית האדוונצ'רים בנפח בינוני הוא צבר פופולריות רבה, גם בישראל. אבל זו הלכה ושככה עם השנים עם הצגת מתחרים מודרניים ומושכים יותר. השנה הגיע לישראל הדור החדש של הוי-סטרום ואנו בוחנים אותו במבחן ארוך טווח שייערך על פני שישה חודשים. במהלכם אנחנו מתכוננים לבדוק את יכולותיו, יתרונותיו וחסרונותיו. אחד היתרונות בסוג כזה של מבחן זו ההזדמנות לבחון כלי לאורך פרק זמן ממושך. להבין את עלויות התחזוקה האמיתיות ועוד.

המנוע מרגיש גמיש

הכלי האמור הגיע לידנו עם ק"מ בודד על השעון. וכמו בכל אופנוע חדש – יש הרצה שצריך לבצע. בסוזוקי הזה היא כוללת נסיעה בעומס נמוך ומבלי לטפס אל מעבר ל-5,000 סל"ד במהלך 800 הק"מ הראשונים. לאחר מכן מותר לטפס אל 7,500 סל"ד. כמגיעים ל-1,000 ק"מ יש להיכנס לטיפול הרצה. לאחריו ממליצים בסוזוקי להמשיך עם עומס משתנה מבלי לחצות את קו ה-7,500 סל"ד עד ל-1,600 ק"מ.

כבר מהשנייה הראשונה אפשר להבין למה הסוזוקי הזה התחבב על הרבה רוכבים לאורך השנים. הוא קל מאוד לתפעול, לא דורש פרק הסתגלות ומרגע שהנפת עליו רגל הוא מרגיש טבעי מאוד. המנוע שנמצא בהרצה כאמור, מרגיש גמיש, תיבת ההילוכים וידית המצמד לא דורשים שום תשומת לב מיוחדת. גם בכל הקשור להתנהגות ונוחות מציע ה-650 הזה יכולת מרשימה. 

בצד החיוב נרשמת תגובה לא מספקת מידית הבלם. גם מערכת הבלמים דורשת פרק הרצה עד שהרכיבים עובדים יחד בהרמוניה ואולי הדבר ישתפר ככל שיעברו הק"מ. עוד משהו שבולט לעין הוא האגזוז החשוף בתחתית הכלי למרות שבינתיים הוא לא נתקל במדרכות העיר. ועוד תלונה קטנה אחת – המשקף הקדמי מתכוונן אבל דורש שימוש בכלי עבודה.

ה-ABS תפקדה באופן מושלם בתנאים רטובים

את הק"מ הראשונים שלו עבר הסוזוקי בתוך סופת הגשמים האחרונה. זו כמובן השפיעה יותר על הרוכב מאשר על האופנוע. הוא מצדו לא ממש התרגש ממזג האוויר, לא החסיר פעימה גם בעמוקות שבשלוליות. מערכת בקרת המשיכה שבאופנוע לא באה לידי ביטוי בגשם היות ואנחנו בהרצה נטולת האצות חזקות. ה-ABS תפקדה באופן מושלם בתנאים רטובים. סדרת בדיקות בבלימות חירום הראתה כניסה בזמן ואפס איבודי אחיזה. בתנאים האלו גם צריכת הדלק מרשימה עם 24 ק"מ לכל ליטר. זו בוודאי תרד לאחר סיום ההרצה והעליה בעומס.

אנחנו נמשיך לדווח על תפקוד האופנוע הזה אצלנו כשבכתבות הבאות נעביר אותו בדיקות שונות ומשונות ונבחן לעומק את השינויים שבוצעו בדגם החדש. אבל לפני אלו, נצטרך לסיים את ההרצה ולהכניס את האופנוע לטיפול 1,000 כנדרש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...