צילום: רויטרס // "אני שומע סרטים יותר מאשר רואה אותם". סורקין

התסריטאי מספר אחת החליט לביים

אהרון סורקין הוא אחד התסריטאים המצליחים בהוליווד • הוא כתב את הסדרה "הבית הלבן", זכה באוסקר על התסריט ל"הרשת החברתית" וקטף את גלובוס הזהב על התסריט ל"סטיב ג'ובס" • מחר יעלה בקולנוע הסרט הראשון שלו כבמאי: "המשחק הגדול"

אחרי שיצר סדרות דרמה מוערכות כמו "הבית הלבן" ו"חדר החדשות" וכתב תסריטים לסרטים כמו "הרשת החברתית" ו"סטיב ג'ובס", התסריטאי המוערך אהרון סורקין פנה לביים סרט. סרט הבכורה שלו כבמאי, "המשחק הגדול", יעלה בבתי הקולנוע בארץ מחר.

"המשחק הגדול" מבוסס על האוטוביוגרפיה של מולי בלום, יהודייה אמריקנית שהיתה גולשת סקי מקצועית, אלא שחלומותיה האולימפיים התרסקו בעקבות פציעה בתחרות. רגע לפני שהיא אמורה היתה להתחיל לימודי משפטים באוניברסיטת הרווארד, היא היתה צריכה למצוא דרך לעשות כסף והחלה לנהל משחקי פוקר סודיים, שאליהם זרמו סוכנים הוליוודים וכוכבי קולנוע. 

במשחקים שארגנה השתתפו שמות כמו לאונרדו דיקפריו, טובי מגווייר ובן אפלק, בכירים מתעשיית הבידור ואנשים אמידים שהתייצבו מדי שבוע בסוויטה מפוארת שהיא שכרה.

בלום, שאותה מגלמת בסרט ג'סיקה צ'סטיין ("העזרה", "כוננות עם שחר"), הסתבכה עם רשויות החוק והאכיפה בשל משחקי הפוקר הללו, ועלילת הסרט עוקבת אחר המשפט שמתנהל נגדה, בעוד היא מנסה לשכור את שירותיו של עורך דין ממולח (אידריס אלבה, "הסמויה"). בסרט משחק גם קווין קוסטנר בתור אביה של מולי.

אידריס אלבה וג'סיקה צ'סטיין בסרט "המשחק הגדול"

סורקין (56) נושא עימו רפרטואר עשיר ומפואר. בין השאר, הוא כתב את המחזה "בחורים טובים" שעובד גם לקולנוע ב־1992 (בכיכובם של ג'ק ניקולסון וטום קרוז) וכן תסריטים לסרטים כמו "הנשיא מאוהב" ו"מאניבול" עם בראד פיט (שעליו היה מועמד לאוסקר בקטגוריית התסריט המעובד). על התסריט שכתב לסרט "הרשת החברתית", שעסק במארק צוקרברג ובהולדת פייסבוק, הוא זכה באוסקר. על התסריט של "סטיב ג'ובס" (שיצא ב־2015 בכיכובו של מייקל פסבנדר) זכה בפרס גלובוס הזהב. 

"המשחק הגדול" הוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו האחרון, וסורקין הגיע להקרנה. "אני לא יודע אם אחרי סרט אחד כבר פיתחתי סגנון בימוי, אבל כן ידעתי איך רציתי שהסרט המסוים הזה ייראה", אמר לאחר ההקרנה. "אני יותר שומע סרטים מאשר צופה בהם. אין לי חזון ויזואלי מוגדר, בטח כשזה נוגע למשחקי פוקר שהם לא מסעירים עבור הצופים. 

"מה שמשך אותי לסרט הוא שמולי לא הסכימה להיכנע לרשויות ולהסגיר את שמותיהם של שותפיה ושל שחקני הפוקר שהשתתפו במשחקים שלה - מה שעומד בניגוד מוחלט למציאות שלנו כיום, שבה אנשים לא מהססים להלשין ולטמון פח לאחרים. זה בא לה טבעי. היא לא ניסתה להיות גיבורה שמצילה אחרים, אלא פשוט עשתה את מה שחשבה שהוא נכון מוסרית. הוליווד רדפה אחרי מולי, היא קיבלה פניות להיות בתוכניות שונות בטלוויזיה, והיא לא נכנעה להצעות של תהילה וכסף. בעיניי זו גיבורה אמיתית ורציתי לעשות עליה סרט".

סורקין סיפר ששחקניות גדולות מאוד בהוליווד היו מעוניינות בתפקיד של מולי, אבל הוא זה שפנה לצ'סטיין מיוזמתו. "התפקיד דרש שחקנית בקליבר גבוה. כשלא הצלחתי למצוא מישהי כזו - פניתי לג'סיקה", אמר בחיוך. "הייתי צריך לשכנע אותה לשים את מבטחה במישהו שמעולם לא ביים סרט קודם לכן". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...