חולצו מאות נוסעי אל על שנתקעו בקרח הקנדי

מטוס של החברה נחת בשדה תעופה נידח, בו שהו הנוסעים שעות ארוכות בקור של יותר ממינוס 30 מעלות, לאחר נחיתת חירום

מטוס החילוץ // צילום: אל על

לאחר שעות ארוכות של המתנה בקור מקפיא בקנדה, חולצו מאות נוסעי טיסת טיסת אל על שנאלצה היום (ראשון) לנחות נחיתת חרום בקנדה בשדה התעופה הצבאי Goose Bay. עם הנוסעים נמנה גם סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש. בשיחה עם "ישראל היום" הוא סיפר כי האווירה במטוס רגועה והסביר שבשעות הקרובות צפוי להגיע מטוס חלופי שייקח את הנוסעים לישראל.

צילום: אל על

"יצאנו בשעה אחת, בערך אחרי שעתיים של טיסה אני שמעתי איזה פיצוץ", סיפר סגן השר. "תוך דקה הדליקו את האורות, אמרו שיש תקלה, וביקשו מכולם לשבת. עוד לא אמרו בשלב הזה מה יקרה בהמשך, רק שיש תקלה, וביקשו מאתנו להרים את החלונות". 

"אחרי כמה דקות הודיעו לנו שעומדים לנחות תוך רבע שעה באיזה שדה תעופה. אחרי חצי שעה הנחיתו אותנו בקנדה. אני לא יודע בדיוק איפה זה יוצא בגלובוס, אבל ראינו במפה שהוא עשה סיבוב ליד האוקיינוס וחזר חזרה", המשיך ח"כ פרוש. "אנחנו כבר ארבע שעות בשדה תעופה. בהתחלה אמרו לנו שיצא מטוס מניו יורק עם טכנאים ואנשי צוות, שינסו לבדוק אם אפשר לתקן את התקלה. אחר כל הסבירו שבעצם יצא מטוס משדה התעופה JFK, יקלוט אותנו וימשיך לארץ, ואמרו שזה ייקח כמה שעות".

הקברניט צור מעוז עם הנוסעים // צילום: אל על

"אין פה באזור מקום שיכול לקלוט את כמות הנוסעים הזאת, ואין מלון בקרבת מקום לכזאת כמות של אנשים. גם אם נצא מהמטוס יהיה בעיות מיסוי עם הקנדים, וייקח זמן עם הבדיקות. אז עדיף לשבת פה", הסביר ח"כ פרוש. "בעוד חמש וחצי שעות אנחנו צריכים להמריא מפה עם המטוס החדש שיגיע. עכשיו האווירה פה מאוד רגועה אחרי שהיו פחדים בשעת ההכרזה על התקלה". 

מטוס החילוץ לפני הנחיתה על הקרח בקנדה // צילום: מאיר מסיל, אל על

טיסה 008 של אל על שהמריאה מניו יורק בדרך לישראל, ביצעה את נחיתת החירום בגלל תקלת חיווי באחת הנורות בתא הטייס - תקלה שיכולה להצביע על בעיות חמורות יותר. עשרות משפחות עם ילדים קטנים נאלצים בשעות אלה לשהות בשדה התעופה, אשר הטמפרטורה השוררת בו היא 38 מעלות מתחת לאפס. בין הנוסעים גם סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, שטס כדי לבקר רב חשוב המאושפז במנהטן במצב קשה. למאות הנוסעים אין אפשרות לצאת משדה התעופה.

בהכנת הידיעה השתתף אסף גולן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר