מבקשים לטוס גם מעל סעודיה | צילום: קוקו

נדחתה בקשת המיזוג של אל על וישראייר

הממונה על ההגבלים העסקיים קבע כי המיזוג מעורר חשש שתימנע כל פעילות עצמאית של אל על בקו לאילת, וכך יתקבע הדואופול של ישראייר וארקיע

בקשת המיזוג של חברות התעופה  "ישראייר" ו"אלעל" נדחתה היום על ידי ממלא מקום הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד אורי שוורץ.

שוורץ נימק את הדחייה של בקשת המיזוג בשני טעמים.

לפי הממונה, המיזוג מעורר חשש כי ימנע כל אפשרות לפעילות עצמאית של "אל על" בקו לאילת ויקבע את הדואופול של "ישראייר" ו"ארקיע". נוסף על כך, המיזוג מעלה חשש בהיבט של הפעילות הבינלאומית ובמיוחד מדחיקת מתחרים על ידי "אל על". זאת, לאור התלות המוחלטת של חברות התעופה בשירותי אבטחת התעופה הניתנים על ידי "אל על" כמונופול בתחום.

נזכיר כי בחודש מאי 2017,חברת "סאן דור", חברת הבת של "אל על" חתמה על הסכם הבנות לקראות מיזוג בין החברות. 

כבר בנובמבר 2017, ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי שיגר, מכתב לעו"ד שוורץ והביע התנגדות עזה למהלך.

מטוס של חברת "ישראייר" // צילום: יוסי זליגר

 

הלוי טען במכתבו כי המיזוג הצפוי בין החברות יפגע בתיירות האווירית לאילת, תדירות הטיסות תרד ותדירות הטיסות של "ישראייר" תפחת ואולי אפילו תיפסק לחלוטין - דבר שישאיר את "ארקיע" כחברה היחידה הטסה לעיר.

ראש העיר כתב כי "בסיס החשש נעוץ בהצהרות הנשמעות מחברת 'אל על' כי קו תל אביב אילת אינו קו רווחי מבחינתה", לפיכך הוא אומר כי "ההשלכה המיידית והברורה של קיום מונופול כזה היא כמובן שמחירי הטיסות יאמירו, דבר שיפגע בתיירות ובמסחר שמהווים חלק ניכר מפרנסת תושבי העיר".

הדרישה של ראש העיר הוא ש"אל על" תתחייב להמשך קיום הקו כתנאי לאישור המיזוג בינה לבין חברת "ישראייר".

נראה ששוורץ הסכים איתו ולכן עצר את המהלך.

מחברת אל על נמסר כי לטעמה זו החלטה שגויה, אשר בראש ובראשונה משמרת את המונופול של ארקיע על הקו לאילת, שמחזיקה ב-70% מהטיסות.

"אל על הציגה בפני הרשות תחשיב כלכלי שמבהיר מדוע מדובר בפעילות הפסדית עבורה ושאין בכוונתה בלי קשר למיזוג להכנס לפעילות באילת. יתרה מכך - היא בחרה לצאת ממנה לפני כמה שנים. החברה אף התחייבה בפני הרשות כי לאחר הרכישה ישראייר תרכוש שני מטוסים נוספים לצורך הפעילות באילת, מה שיוסיף תדירויות לטיסות לאילת ויפחית מחירים בקו לתועלת כלל הציבור. ההחלטה המצערת שהתקבלה היום מעידה כי מדינת ישראל, בשונה מכל מדינה אחרת, בוחרת להשקיע אך ורק בעידוד תחרות בינלאומית כנגד חברות התעופה הישראליות ומקשהעליהן להתמודד אל מול בריתות ענק בתעופה העולמית. היה מקום לטעמנו שהרשות תנהג ביתר זהירות בבחינת טיעונים שהובאו בידי בעלי אינטרס, כפי שנוהגות רשויות תחרות בעולם במצבים דומים. את מחיר ההחלטה ישלם הציבור".

בהכנת הידיעה השתתפה רונית זילברשטיין

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...