אופל, יצרנית הרכב הגרמנית, הכריזה על התכוניות שלה לשנים הקרובות, לראשונה מאז נרכשה ע"י קונצרן PSA הצרפתי. המהלך שנחתם באופן סופי לפני כמה חודשים הפך את קבוצת PSA ליצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה.
אופל, שבמשך שנים ארוכות לא ממש הצליחה להניב רווחים, מיהרה לנסות ולרצות את בעלת הבית החדשה עם תכנית עסקית שאפתנית לשנים הבאות.
צילום: אופל
חלק נכבד מהמסמך שפרסמה נגע בעתיד החשמלי של היצרנית. אופל מבטיחה שעד שנת 2024 כל צי המכוניות שלה, החל מהדור הבא של אופל קורסה ועד לגרנדלנד X הגדול, יוצע לפחות בגרסה "נקיה" אחת – חשמלית או היברידית פלאג-אין. באופל רוצים לשמש כראש החץ של הקבוצה בתחום החשמלי, ובכך לתפוש לעצמה מקום של יצרנית מתקדמת ועדכנית. היא צפויה להציג 9 דגמים חדשים עד לשנת 2020, כאשר כבר בשלב זה יוצעו מספר דגמים "נקיים" שכאלה.
צילום: אופל
מרכז הפיתוח הגדול של אופל ברולסהיים יוסב למרכז שיתופי לקבוצת PSA כולה, כדי לעזור ולקדם בהטמעת הפלטפורמות והטכנולוגיות של פיג'ו וסיטרואן בתוך קו המוצרים של אופל. תחילה היה נראה שבשנים הקרובות אופל תמשיך להישען על הטכנולוגיה של בעלת הבית הקודמת (GM האמריקאית), אך כעת נראה שהכוונה היא לבצע מעבר כמה שיותר מהיר לשימוש נרחב כמה שניתן במכלולים של PSA, כאשר כבר ב-2019 נראה מיניוואן חדש לגמרי המבוסס על מכלולי היצרנית הצרפתית.
צילום: אופל
השימוש במכלולי פיג'ו, שיתוף קווי האספקה ומפעלי הייצור צפוי להוביל לחסכון של כ-700 יורו בממוצע בייצור כל מכונית, כאשר אופל מעריכה שתוכל להציג רווחים בשיעור של כ-2% כבר בשנת 2020 ולהגיע עד ל-6% בשנת 2026.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו