"אייר ברלין", חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה ומהגדולות באירופה, הגישה אתמול בקשה להגנה מפני נושים לנוכח חובותיה הכבדים וסירובה של בעלת המניות הראשית שלה, חברת התעופה איתיחאד מאבו דאבי, להמשיך בהזרמת כספים לכיסוי הפסדיה.
בהודעת אייר ברלין נמסר כי "איתיחאד הודיעה לאייר ברלין כי לא תספק תמיכה כספית נוספת". מחברת איתיחאד נמסר כי התמיכה הופסקה לאחר שהמצב הידרדר "בקצב חסר תקדים" בחודשים האחרונים, וכי הקשר שלה עם גרמניה חשוב, והיא מוכנה לסייע למצוא פתרון מסחרי ראוי לאייר ברלין.
ההודעה של חברת התעופה, שהטיסה בשנים האחרונות רבבות ישראלים לברלין ולערים אחרות בגרמניה, היא סיום פרק טרגי של אחד מסיפורי ההצלחה התעופתיים בגרמניה ובאירופה.
אייר ברלין החלה כחברת שכר קטנה והפכה בתוך זמן קצר לאחת מחברות התעופה הראשיות באירופה. עם זאת, התרחבותה המהירה הביאה לקשיים עם תחילת המשבר הכלכלי העולמי. החל מ־2008 רשמה החברה הפסדים גדולים. אשתקד הגיעו הפסדיה לשיא של 781 מיליון יורו ולחובות מצטברים של 1.2 מיליארד יורו. בשנת 2011 רכשה איתיחאד 29 אחוזים ממניות החברה, וכן נתחים מכמה חברות תעופה באירופה, אך ב־2016 גם איתיחאד עצמה רשמה הפסד של 1.87 מיליארד דולרים.
לפי שעה תמשיך אייר ברלין לקיים טיסות עד נובמבר הקרוב, וגם הפעילות בישראל צפויה להימשך. ממשלת גרמניה התחייבה להעניק לחברה הלוואה בסך 150 מיליון יורו, כדי שתוכל להמשיך לטוס בשלושת החודשים הקרובים.
עם זאת, ממשלת גרמניה הבהירה שאין בדעתה לקחת על עצמה את תשלום חובות החברה כדי להקל את רכישתה. לופטהנזה שוקלת לרכוש חלק מהנכסים של אייר ברלין, אך מטעמי מניעת מונופול אינה יכולה לרכוש שליטה במתחרה פושטת הרגל.
אייר ברלין מחזיקה צי של 91 מטוסים. היא טסה ל־54 יעדים ומבצעת מדי יום 362 טיסות. כיום היא מפעילה 14 טיסות שבועיות לנתב"ג.