קפיצת אנג'י

לראשונה מאז הפרידה מבראד פיט החליטה אנג'לינה ג'ולי להיחשף בראיון מתוזמר היטב ב"ואניטי פייר" • היא סיפרה בפתיחות על תסמיני גיל המעבר שתוקפים אותה, על השיתוק שבו לקתה בשרירי הפנים ועל קשיי הפרידה: "חשוב לי לבכות במקלחת ולא ליד הילדים"

צילום: רויטרס // אנג'לינה ג'ולי. בניגוד לבראד פיט, אין לה כרגע סרט הוליוודי בקנה

עשרה חודשים אחרי שהתנתקה מהמותג בראנג'לינה ושינתה סטטוס לגרושה פעם שלישית (פלוס שישה), הגורל ממשיך לתעתע באנג'לינה ג'ולי. הכוכבת בת ה־42, שעברה לפני ארבע שנים כריתה מונעת של שני שדיה מחשש שתחלה בסרטן השד, חשפה השבוע שלקתה גם בהפרעה עצבית, שמחלישה את השרירים באחד מצידי פניה עד כדי שיתוק חלקי. במילים פחות עדינות: מי שהיתה עד לא מכבר שם נרדף ליופי מושלם, על־אנושי, הולכת ומאבדת פיזית את היכולת לחייך.

"גיליתי גם שהעור שלי הפך יבש יותר ושיש לי יותר שערות לבנות מבעבר", סיפרה ג'ולי לירחון "ואניטי פייר". "אני לא יודעת אם זה גיל המעבר, או פשוט השנה הקשה שעברתי. זו היתה תקופה קשה מאוד, ורק עכשיו אנחנו עולים מעל למים כדי לקחת אוויר. כולנו מנסים לעשות את המיטב כדי להבריא את משפחתנו". בכל הראיון היא לא מזכירה במפורש את שמו של האיש שאיתו חלקה את חייה במשך 11 שנים, עד לפרידתם בספטמבר שעבר.

"אנחנו דואגים זה לזו ודואגים למשפחה", היא אומרת. "שנינו פועלים למען אותה מטרה. כשגדלתי, נהגתי לדאוג לאמא שלי, ואני לא רוצה שילדיי ידאגו לי. חשוב לי לבכות במקלחת ולא מולם. הם צריכים לדעת שהכל יהיה בסדר, אפילו כשאת בעצמך לא בטוחה בכך. לעיתים נשים במשפחות נוטות לשים את עצמן במקום האחרון, עד שהכל מתפרץ בבריאות שלהן.

"האמת היא שאני מרגישה עכשיו הרבה יותר אישה, מכיוון שאני מקבלת החלטות מושכלות יותר ושמה את משפחתי בראש סדר העדיפויות. אני האחראית הבלעדית לחיי ולבריאותי, ואני חושבת שזה מה שהופך אותי לאישה שלמה".

לראשונה מאז הפרידה המתוקשרת, נחשפת ג'ולי לציבור בשקיפות יוצאת דופן, בוודאי כשמדובר בסלבריטי ברמתה. אבל לצד המחמאות על אומץ ליבה, מעריכים בהוליווד כי מאחורי הווידויים עומד מהלך מחושב, שנועד להציג את "הצד שלה" ולקדם את תדמיתה הציבורית - בייחוד אחרי הראיון המדובר של פיט למגזין "GQ" לפני שלושה חודשים, שבו היכה על חטא, הודה בהתמכרות לאלכוהול ולסמים, קיבל אחריות להרס התא המשפחתי וביקש לפתוח דף חדש. הציניקנים כבר טוענים שכמו שפיט היטה את דעת הקהל לטובתו בסיפורי ההתמכרות והחרטה שלו, ג'ולי שולפת מהשרוול קלפים מעוררי הזדהות משלה. 

כך, למשל, היא לא נרתעת מהעיסוק בהשלכות של מצבה הרפואי הרגיש. בתחילת 2013, כשנחשבה לסמל מין, גילתה לעולם בצעד אמיץ שהיא נושאת בגופה את גן ה־BRCA, שמגביר באופן משמעותי את הסיכון ללקות בסרטן השד. אמה, השחקנית מרצ'לין ברטרנד, מתה בגיל 56 בתום מאבק ממושך בסרטן השחלות.

ג'ולי כרתה באופן מניעתי את שדיה, עברה שיחזור מלא, ולפני שנתיים הסירה מגופה גם את השחלות והחצוצרות. היא החלה בשיקום הורמונלי, אבל הוא לא הצליח למנוע אצלה הופעה מוקדמת של גיל המעבר.

אגב, פיט היה אז הראשון לתמוך בזוגתו בתגובה שפרסם. "כמי שהיה עד להחלטה מקרוב, הבחירה של אנג'י היתה הרואית לחלוטין, כמו בחירות אחרות שלה", כתב. "היא יכלה לשמור על סודיות מוחלטת בעניין, ואני לא חושב שמישהו היה מבחין, נוכח התוצאות הטובות. אבל היה לה חשוב מאוד לשתף בסיפור ולהמחיש לאחרים שזה לא חייב להיות דבר מפחיד אלא מעצים, וכזה שרק ממשיך ומחזק אותנו. כל מה שאני רוצה הוא שיהיו לה חיים ארוכים ובריאים איתי ועם ילדינו".


על הסט של סרטה "תחילה הם הרגו את אבי" בקמבודיה. הכתבה ביקרה את אופן השימוש בילדים בסרט

מבחינת יחסי ציבור טהורים, הראיון של ג'ולי הוא מהלך נבון במיוחד. עבור מגזיני האופנה, ובראשם "ווג" ו"ואניטי פייר", גיליון ספטמבר נחשב לחזק ביותר בשנה. הוא עמוס בטרנדים החדשים ובקולקציות המשפיעות לקראת החורף, שהופכים אותו למבוקש ביותר בקרב הקהל והמפרסמים.

מאחורי הראיון יש לג'ולי גם פרויקט אישי לקדם: בחודש הבא יוקרן בפסטיבל הסרטים בטורונטו וברשת נטפליקס הסרט התיעודי שביימה, "תחילה הם הרגו את אבי", שנעשה בהשראת האוטוביוגרפיה של פעילת זכויות האדם הקמבודית לאונג אנג, ועוסק ברצח העם בקמבודיה באמצע שנות השבעים, בהובלת פול פוט, מנהיג תנועת הגרילה הקומוניסטית קמר רוז'.

למרות הנכונות של ג'ולי להיחשף, ב"ואניטי פייר" לא חסכו את ביקורתם על הליהוקים לתפקיד לאונג אנג. "בקטעי השחזורים המלהקים ערכו משחק די מצמרר, שבו הם שמו שטרות כסף על השולחן וביקשו מהילדים שבחנו לחשוב לשם מה הם זקוקים לכסף ואז לחטוף אותו מהשולחן. ואז אחד המלהקים היה תופס את הילד שלקח את הכסף, והיה עליו להמציא שקר במקום".

ג'ולי בוכה מול המראיינת כשהיא מדברת על הילדה שלוהקה לתפקיד, ש"רצתה את הכסף למען סבה שנפטר, כי אין להם מספיק כסף להלוויה ראויה". בהמשך היא אומרת, כדי להדוף את הטענות: "לכל מי שעבד בסרט היה חיבור אישי לנושא. הם לא באו רק כדי לעבוד, אלא מתוך כבוד שרחשו לעם הקמבודי".

אחרי שבימים האחרונים עורר הנושא סערה עצומה ברשת, מיהרה הכוכבת לשחרר הצהרה: "אני נסערת שאלתור מדומה לטובת סצנה בסרט תואר בכתבה כתרחיש מציאותי. הרעיון שכסף אמיתי נלקח מילד במהלך אודישן הוא שגוי ומכעיס, הייתי זועמת בעצמי אם זה באמת היה קורה.

"מטרת הסרט היתה להסיט את תשומת הלב לזוועות שילדים חווים בעיתות מלחמה ולהירתם למאבק להגן עליהם. נקטנו כל צעד אפשרי כדי להבטיח שהילדים בסרט יחושו בטוחים, החל משלב האודישנים עד להפקה בפועל ולהווה. בכל יום היו בסביבה הורים, אפוטרופסים, צוותים רפואיים ונציגי העמותות כדי לדאוג לילדים בכל צורכיהם, ומעל הכל לוודא שאף אחד לא ייפגע בשום צורה מעצם השתתפותו בשחזור הפרק הכואב בהיסטוריה של מולדתם".

ג'ולי נחשפה להיסטוריה הכואבת של קמבודיה כשצילמה במדינה את סרט ההרפתקאות "טומב ריידר" בתחילת העשור הקודם. אל לאנג היא התוודעה לראשונה בסיור בקמבודיה ב־2001, והיא שסייעה לג'ולי לאמץ כעבור שנה את מדוקס, בנה הבכור, שהיה יתום קמבודי. "כשביקרתי בבית היתומים לא הרגשתי חיבור לשום תינוק. ואז אמרו לי שיש עוד תינוק אחד. הוא היה שכוב שם, בקופסה שנתלתה בחבלים מהתקרה. הבטתי בו, והוא הביט בי - ואני רק בכיתי ובכיתי".

את מדוקס, היום בן 15, אימצה כשעוד חיה בגפה. היא הקימה על שמו עמותה לסיוע לקמבודיה, ואף שיתפה אותו בעבודה על הסרט התיעודי. "מדוקס הוא שאמר לי, 'הגיע הזמן'. הוא צפה מספיק זמן מהצד בזוועות שעוללו בני עמו".


אנג'לינה ג'ולי עם בראד פיט. לא הזכירה את שמו בראיון // צילום: אי.פי.אי

העובדה שג'ולי מדגישה את הקשר החם בינה לבין בנה הבכור אינה מקרית. אתרי החדשות והצהובונים דיווחו בעבר שהילדים היו הסיבה העיקרית לפירוק נישואיה לפיט. פיט הואשם שנהג כלפיהם באלימות, כשהשיא היה בעימות בינו לבין מדוקס במטוס הפרטי של בני הזוג. על פי הדיווחים, זה היה הרגע שבו קבעה ג'ולי שהגיעו מים עד נפש.

גם ה־FBI נכנס אז לתמונה ונקרא לחקור את כישורי ההורות של פיט, אך לבסוף פסק כי לא התגלו ממצאים מרשיעים. הרוחות נרגעו בנובמבר האחרון, כשהשניים סיכמו באופן זמני על משמורת משותפת על הילדים.

כשג'ולי עבדה על סרטה התיעודי בקיץ שעבר, שהו כל הילדים לצידה. פיט, מצידו, בילה על סט הצילומים של הסרט "מכונת מלחמה". באותה תקופה החלו להתפרסם דיווחים שהנישואים בין השניים עלו על שרטון בגלל אורח החיים הלא קונבנציונלי שמנהלת ג'ולי ודרישתו של פיט להכניס לחייהם של הילדים יציבות ושלווה.

"המצב נעשה רע", אומרת ג'ולי. "בעצם, אני לא רוצה להשתמש במילה הזאת. המצב נעשה מסובך. אבל אורח החיים שלנו לא היה שלילי בשום צורה. זו היתה הזדמנות נהדרת שלנו להעניק לילדינו. הם שישה יצורים עצמאיים וחזקים מאוד מבחינה מנטלית, מתחשבים, אנשי העולם הגדול. אני מאוד גאה בהם. הם היו אמיצים מאוד בכל הפעמים שנדרשו לאומץ. כולנו עדיין מחלימים מהאירועים שקדמו להגשת הגט".

אחרי מדוקס אימצה ג'ולי את פקס (13) מווייטנאם ואת זהרה (12) מאתיופיה. פיט הצטרף ב־2006 כאביהם המאמץ. באותה שנה ילדה ג'ולי את בתם המשותפת שיילו (11), וכעבור שנתיים נולדו התאומים בני ה־9 ויויאן ונוקס.

בהתחלה היה נראה שדווקא פיט הוא זה שהיטיב עם ג'ולי, בימים שבהם היתה מורדת צעירה. הוא עמד לצידה בימים שבהם הפכה לאם מאמצת וקיבלה את תדמית "המפורסמת שאוספת אל ביתה ילדים מסכנים מרחבי העולם". והוא גם זה שסייע לה לשקם את הקשר הגרוע עם אביה, השחקן ג'ון ווייט.

לאחר הגירושים בא ווייט לעזור לבתו בטיפול בילדים, וג'ולי מדגישה את הקשר שלו עם הילדים כדי להציג את עצמה כטיפוס משפחתי, אף שהיא נטולת בן זוג. "הוא הבין עד כמה הנכדים זקוקים עכשיו לסבא שלהם, והוא נהדר בזה. אתמול נאלצתי ללכת למפגש טיפולי, והוא היה בסביבה. הוא יודע מה החוקים עם הילדים: פשוט תהיה סבא קוּלי ויצירתי, בלה איתם זמן, חלוק עימם סיפורים, או תקריא להם ספר".

מעבר לסרט התיעודי שאותו צילמה השנה, ג'ולי מסתפקת במסעות הומניטריים למדינות העולם השלישי, ביחד עם ילדיה. "התשוקה שלי כיום היא רק להכין ארוחת בוקר טובה ולתחזק את הבית", היא אומרת. "לבקשת הילדים, אני לומדת בישול, וכשאני הולכת לישון בלילה, אני חושבת לעצמי: האם עשיתי עבודה טובה בתור אמא, או שזה היה יום ממוצע?"

לטובת הראיון אף חשפה ג'ולי את מעונה החדש, שאותו רכשה לפני חודשיים תמורת 25 מיליון דולר. מדובר בווילה מפוארת, שהיתה שייכת בעבר לבמאי ההוליוודי הנודע ססיל ב. דה מיל ("עשרת הדיברות"), ומשתרעת על שטח של יותר מדונם בשכונה היוקרתית והפסטורלית לוס פליז שבלוס אנג'לס.

"לא היתה בעשור האחרון אצולה הוליוודית גדולה יותר מאשר בראנג'לינה", אומר גלן סליג, מומחה בפתרון משברים תקשורתיים, שמייעץ לחברות גדולות ולאישי ציבור. "כעת, כשהם פרודים, המותג אנג'לינה ספג מכה. התחושה היא שהילדים הם נשק מחושב שבו היא משתמשת, אחרי שפיט נתן בראיון איתו את התחושה שהוא רוצה להיות אבא טוב, והיא שמונעת ממנו להתקרב אליהם.

"כמו אצל בראד, גם אצלה שום חלק בראיון לא היה מקרי. שניהם משחקים את המשחק, מתחרים על אהדת הקהל בהתחשב בנסיבות הרגישות, כי יש ילדים בסיפור, ואתה לא רוצה שיחשבו שאתה מנצל אותם ככלי להעברת מסר. 

"אצלה ברור יותר שהיא רוצה להיות 'האמא' ולא 'השחקנית־סלבריטאית'. הכל משני אצלה לעבודה ההומניטרית, לעומת בראד, שכיכב בהרבה יותר סרטים. זה האופן שבו היא רוצה להיתפס.

"צריך לזכור שהפרשייה ביניהם התחילה באופן שלילי מאוד, כמערכה לוחמנית, עד שבשלב מסוים כל צד הבין כמה הוא מפסיד וכמה זה פוגע לו בקריירה. אף אחד מהם לא הרוויח מהמאבק הזה, ועכשיו כל אחד מפוקס על חישוב מסלולו האישי הלאה".

מי ניצח בדו־קרב הראיונות?

"אני חושב שפיט עשה עבודה טובה יותר בשיקום מעמדו. הוא נפתח, דיבר על אבהות וחשף את עצמו, אחרי שעד אז נתפס כחידה. זו היתה הצצה נדירה למי שהוא באמת.

"לעומת זאת, הראיון עם אנג'לינה לא באמת מאפשר להכיר אותה. היא חוזרת לכל הדברים שעשתה בעבר, להתנדבויות שלה מעבר לים ולכל מה שמצטלם טוב. היא גם נחשפת בקשר למאבקי הבריאות שלה, וזה ללא ספק מעניק לה אמפטיה ציבורית.

"אבל גם אחרי הראיון הזה עדיין קיים הקיר שמקיף אותה ולא מאפשר לאנשים להיכנס פנימה. אני משוכנע שכך היא רצתה שיהיה, לפתוח את הצוהר קצת יותר ממה שאיפשרה בעבר.

"מעניין לציין ששניהם בחרו בדרך של 'ראיון חושפני' למגזין, ולא בדיבור ישיר לעוקבים שלהם או למעריצים ברשתות החברתיות. מבחינתם זו בחירה נכונה, כי הכתבות מוציאות אותם החוצה כמו שרצו, על במה מכובדת, ובלי דו־שיח עם הציבור, שאת תוצאותיו קשה לצפות מראש. אין ספק שמאחורי הקלעים היתה להם שליטה על הדרך שבה יוצגו בסופו של דבר".

איך היית מייעץ לשניהם לפעול מעכשיו?

"הייתי אומר לכל צד להישאר בדיבור החיובי, כי כל אמירה שלילית פוגעת בילדים ולא נתפסת טוב בציבור. אף אחד לא באמת רוצה לראות זוג מתכתש, אפילו כשמדובר במפורסמים. אין ספק ששניהם היו מאוד כעוסים ומרירים ברגע שהוגש הגט, וזה גלש החוצה. אבל הם תפסו את עצמם מהר מאוד ובלמו את המגמה השלילית. ההמלצה שלי היא להמשיך בקו הזה".

גם מורין קלהאן, מבקרת התרבות של העיתון "ניו יורק פוסט", מסרבת ליפול ברשת הדביקה של הראיון המסוגנן של ג'ולי. יום לאחר פרסום הראיון כתבה קלהאן טור תחת הכותרת "האם אנג'לינה ג'ולי באמת מאמינה שמישהו קונה את זה?", ובו כתבה כי הרושם שנותר מהראיון הוא שבגלגולה הנוכחי, אנג'לינה בעיקר מנותקת.

"היא בילתה יותר מדי שנים בבועת בראנג'לינה", כתבה קלהאן. "אנחנו מכירים סיקור סלבריטאי מספיק כדי לדעת מהו פפראצי מבוים, ואיזה סקנדל הוא מזויף. ג'ולי מאמינה שאנחנו עדיין בהוליווד של פעם. בתמונות בראיון היא נראית כמו דמות משנה בסדרה 'אויבות: בטי וג'ואן'. ממש לא סלב מודרנית".

בשיחה עם "שישבת" טוענת קלהאן כי "ג'ולי ליהקה את עצמה לתפקיד הקורבן, והעובדה שהילדים הסתובבו לידה בזמן הראיון היתה מהלך מחושב היטב. היא מציגה את עצמה כאם חד־הורית וכאחראית הבלעדית לשלומם, ואת שמו של בראד היא כלל לא מעלה על שפתיה.

"אנג'לינה מעולם לא האמינה במנהלים, בעוזרים או באנשי יחסי ציבור סביבה. זו היא שעבדה תמיד קשה על תדמיתה. היא אוהבת להחליט הכל לבד, בעצמה".

אז עכשיו היא מוכרת לנו אנג'לינה חדשה?

"זו אנג'לינה גרסה 0.4. בתחילת הדרך היתה לנו אנג'י ביסקסואלית, ילדת פרא שצרכה הרואין וענדה על הצוואר מבחנה קטנה עם הדם של בעלה דאז, בילי בוב ת'ורנטון. בגרסה השנייה היא היתה אמא מאמצת רווקה, שהלכה לכיוון הומניטרי, ובגרסה השלישית היא טיילה בעולם כחצי מהצמד הנוצץ של הוליווד. 

"כעת, בגרסתה הרביעית, היא אם חד־הורית שמצאה בית אחרי תשעה חודשים קשים, שבהם היא גרה בשכירות במאליבו. אבוי. זה מזכיר את הטענה ה'כואבת' של פיט, שסיפר שבמשך חודשיים הוא ישן על הרצפה בבית חברים. כן, בטח. זה מה שמולטי־מיליונרים נוהגים לעשות.

"מה שריתק אותי במיוחד בשנה האחרונה הוא עד כמה הכותרות לגביהם לא תאמו את 11 השנים שקדמו לפרידה. לכאורה, הם היו זוג מאושר עם מגוון ילדים בכל רחבי העולם, שעושה סרטים ומעניק סיוע הומניטרי. בכל התקופה ההיא אנג'לינה הקפידה לפאר את שמו של בראד, הן כאב והן כבעל.

"אלא שמרגע שהיא הגישה את הבקשה לגירושים, הנרטיב שלה השתנה באופן מיידי. זה היה שיקול דעת מוטעה. פתאום שניהם היו ההפך הגמור מכל מה שהם ביקשו להציג לציבור, ואנשים לא יכלו לעכל את זה. אנג'לינה מנסה עכשיו לשקם את עצמה, אבל אני לא חושבת שהיא תצליח".

למה?

"כי היא לא מחוברת למה שהולך בתרבות היום. הראיון איתה הוא מאוד מיושן. גם היא וגם בראד שלטו במה שיפורסם - איפה יתקיים הראיון ולאילו שאלות, שהועברו מראש, הם יבחרו לענות. הם חושבים שאי אפשר לשפוט אותם מאחורי דפי עיתון.

"והתמונות הנלוות שלה ככוכבת הוליוודית מהעבר... מדובר בשחקנית שלא ממש מקבלת עבודה כעת. היא אמנם מקדמת את הסרט התיעודי שלה, אבל אם לשפוט את הרקורד שלה כבמאית, יש לה פלופ אחרי פלופ, ועדיין היא משווקת את עצמה כקולנוענית יוצרת מחוננת".


עם פיט וילדיהם בווייטנאם ב־2011. "הילדים עצמאיים וחזקים מאוד מבחינה מנטלית, אני גאה בהם" // צילום: אי.אף.פי

היא גדלה בצל הוריה השחקנים, לצד אחיה הבכור, השחקן ג'יימס הייבן, המבוגר ממנה בשנתיים. את תפקידה הראשון קיבלה כבר בגיל 6 לצד אביה, בסרט "לצאת מצרות". בגיל 22 כיכבה ב"ג'יה" הפרובוקטיבי, על חייה של הדוגמנית הפרועה שמתה מאיידס בשנות השמונים, וכעבור שנה גנבה לווינונה ריידר את אור הזרקורים בסרט "נערה בהפרעה", שעליו זכתה באוסקר לשחקנית המשנה. הטקס ההוא, אגב, ייזכר בעיקר בזכות נשיקת השפתיים המטרידה בין ג'ולי לאחיה.

עוד לפני האוסקר הספיקה ג'ולי לנהל מערכת יחסים לסבית עם הדוגמנית היפנית־אמריקנית ג'ני שימיצו ולהתחתן עם השחקן הבריטי ג'וני לי מילר ("אלמנטרי"), שממנו התגרשה היישר לזרועותיו של השחקן בילי בוב ת'ורנטון. השניים נישאו בשנת 2000, בזמן שהקריירה שלה תפסה תאוצה ("עקיצה ב־60 שניות", שני סרטי "טומב ריידר", האפוס התקופתי "אלכסנדר" של אוליבר סטון).

לסט של "מר וגברת סמית'" הגיעה ג'ולי כגרושה בשנית וכאם טרייה לשני ילדים מאומצים. היא יצאה מהצילומים עם בן זוגה החדש, בראד פיט, שהיה אז בעלה של ג'ניפר אניסטון.

בשנים האחרונות הופיעה בסרט דיסני "מליפיסנט", שהצליח בקופות עם הכנסות של 758 מיליון דולר, אך העדיפה להתמקד בבימוי סרטים - "בארץ של דם ודבש", "לא נשבר" ו"ליד הים", שכשלו בזה אחר זה. "ליד הים" היה גם הסרט האחרון שבו כיכבה לצד פיט, בתפקיד בני זוג נשואים במשבר.

הדעיכה של ג'ולי כמותג קיבלה ביטוי באי־מיילים שדלפו בעקבות הפריצה למחשבי אולפני סוני בסוף 2014. באחד מהם, ששיגר המפיק סקוט רודין ("קלולס", "השעות", "הרשת החברתית") ליו"ר אולפני סוני, איימי פסקל, הוא מכנה את ג'ולי "פרחחית מפונקת בעלת כישרון מינימלי". 

"זה הראה מה הבכירים חושבים עליה באמת", אומרת קלהאן. "אבל עדיין יש לאנג'לינה מספיק כסף כדי לחיות חיים יפים ולהמריא למדינות עולם שלישי בתפקיד המושיעה. היא תמשיך במסלול ההומניטרי־פוליטי. לבראד יש חיי מדף הרבה יותר מוצלחים כשחקן וכמפיק".

בפוליטיקה היא תמצא את חותמת הכשרות שהיא מחפשת כל כך?

"זאת התהילה שהיא רוצה לעצמה, אבל אני לא יודעת כמה זמן זה יימשך. בשנה שעברה, כשפורסם דבר הפרידה בינה לבין פיט, בדקנו לצורך כתבה את הצהרות המס שלהם. אחד הממצאים הברורים היה שאנג'לינה 'קנתה' למעשה את המינוי שלה כשגרירת רצון טוב של האו"ם ב־2008. יש תיעוד לכך שהיא העניקה לארגון 100 אלף דולר זמן קצר לפני שהוכרזה כשגרירה. סביר להניח שהיא העבירה עוד הרבה כספים קודם לכן".

את משרטטת דמות מאוד קרה ומחושבת. אולי פשוט לא אכפת לה מה חושבים עליה?

"אני בטוחה שמעניין אותה מאוד מה חושבים על התדמית שהיא טיפחה לעצמה בזהירות במשך שנים רבות. לדעתי היא לא קולטת עד כמה התקשורת השתנתה ועד כמה הקהל צורך היום את תרבות הסלבס שלו בצורה שונה לגמרי. אני לא חושבת שהיא תצליח להיחלץ מהבועה שהיא תקועה בה ולהתאים את עצמה לעולם שנשלט על ידי סנאפצ'ט, אינסטגרם וטוויטר. אפילו נשיא ארה"ב פעיל בטוויטר".

ההון האישי של ג'ולי נאמד היום ב־160 מיליון דולר, לעומת 250 מיליון של פיט. אם לשפוט מהאופן שבו הסתיים הראיון ב"ואניטי פייר" - לא נראה שהיא תדבק בדמות האם הבשלנית והמסורה עוד זמן רב. "כבר תשעה חודשים אני מנסה בכל מאודי להיות עקרת בית, לאסוף את הקקי של הכלב, לעשות כלים ולקרוא לילדים סיפור לפני השינה", היא מודה. "אני משתפרת בכל השלושה, אבל אני צריכה כעת לנעול מגפיים ולצאת לטיול.

"אתמול התלוצצתי עם נוקס. אמרתי לו, 'תעמיד פנים שאתה רגיל'. הוא ענה לי, 'מי רוצה להיות רגיל? אנחנו לא רגילים, ולעולם לא נהיה!' אז כן, בואו נודה בעובדה שאנחנו לא רגילים".

אבל בניגוד לפיט, שמצטלם השנה לשני סרטים ומשמש מפיק שותף בעוד ארבעה (כולל סרט על סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני), לג'ולי אין כרגע סרט שממתין בקנה. בשנה שעברה היא היתה אמורה להצטלם לעיבוד הקולנועי המחודש של "רצח באוריינט אקספרס", אבל ערב ההכרזה על הפרידה מפיט נטשה את הפרויקט, והתפקיד עבר לידי מישל פייפר.

בחודשים האחרונים רווחו שמועות על פרויקטים שבהם הביעה עניין - דוגמת סרט על טייסת קרב אמריקנית באפגניסטן, שיצאה נגד האפליה לרעה של נשים בצבא ארה"ב, או דרמה תקופתית על הקיסרית הרוסייה יקטרינה השנייה. עד כה, היא לא סיכמה על השתתפותה באחד הסרטים.

dudic@israelhayom.co.ilטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר