בשורה מרגשת במיוחד לחובבי ענף האופניים בישראל. הג'ירו דה איטליה 2018, המרוץ השני בחשיבותו לאחר הטור דה פראנס, יוזנק בירושלים ויהיה הגרנד טור הראשון אי פעם שיוצא לדרך במדינה שאינה אירופית.
בחודשים האחרונים דנו מארגני המרוץ באפשרות להוציא אותו מגבולות המדינה, ובאפשרויות היו גם צ'כיה ופולין. בסופו של דבר, הודות לרכיבת היכרות שערכו בישראל בשנת 2013 מנהלי RCS Sport (הגוף המארגן), הוחלט לבחור בירושלים כמחווה לשלוש הדתות המונותיאיסטיות.
על פי התוכנית, בסיס האם של התחרות יהיה בירושלים ויכלול שלושה קטעי רכיבה. הראשון, ב־5 במאי - קטע נגד השעון בעיר הבירה. נוסף על כך, יהיה קטע רכיבה לדרום הארץ, ועוד קטע שיסתיים בתל אביב. התקציב של שלושת הימים הללו, על פי האתר CYCLING WEEKLY, יעמוד על כ־12 מיליון יורו וישראל תהיה זאת שתספק אותו.
עבור הרוכבים, משמעות החדשות הללו היא יום מנוחה בפתיחת המרוץ, מכיוון שהטיסה מישראל חזרה לאיטליה אורכת שש שעות. מארגני המרוץ, שחגגו השנה את גרסתו ה־100, מתכננים גם סיום גרנדיוזי בבירת איטליה, רומא.
טור דה פראנס. הקטע התשיעי, 181.5 מטרים תלולים מנאנטואה לשאמברי, סומן ערב המרוץ כקשה ביותר. בסיומו ההערכות נראו נכונות, לאחר שארבעה רוכבים נאלצו לפרוש בשל התרסקויות, ועשרה נוספים איחרו את הדד־ליין אל קו הסיום. בפורשים: השני בדירוג הכללי גרינט תומאס מקבוצת סקיי, ששבר את עצם הבריח, והמועמד לזכייה ריצ'י פורט שנפגע בצווארו. למרות שאיבד חבר לקבוצה, כריס פרום הגדיל את הפער בפסגה ל־18 שניות. את הקטע המפרך ניצח הקולומביאני ריגוברטו אוראן.