צילום: יהושע יוסף

מחירי הפארם יפורסמו באתרים ובאפליקציות

מהיום: הרשתות יספקו לצרכנים את מחירי המוצרים, כולל מבצעים • משרד הכלכלה ייתן מענק לאפליקציית השוואת המחירים הכי פופולרית • שר הכלכלה אלי כהן: "יגביר את התחרות"

החל מהיום תוכלו לעקוב אחרי מחירי רשתות הפארם באינטרנט. נוסף על רשתות המזון, המחויבות לפרסם את מחירי המוצרים בסניפים, יחויבו רשתות הפארם לפרסם את המחירים ואת המבצעים שלהן בתוך שעה מרגע השינוי, כאשר כל רשת תעלה את המידע לאתר שלה.

מחירי כל המוצרים בכל הסניפים של רשתות הפארם הגדולות יעלו לאינטרנט ויצטרפו אל 19 רשתות שיווק המזון הגדולות. המחירים יהיו חשופים לעיני צרכנים המעוניינים לערוך השוואה. המידע יהיה זמין גם באפליקציות השוואת מחירים.

נוסף על כך, ל"ישראל היום" נודע כי משרד הכלכלה יעניק מענק כספי לאפליקציית השוואת המחירים שתגיע למספר המשתמשים הגבוה ביותר. המענק יעמוד על 300-500 אלף שקלים, וטרם הוחלט הסכום המדויק. מענק זה, כאמור, יוענק לאחת מחברות האפליקציה: פרייסס, מייסופרמרקט או CHP. זאת במטרה לעודד אפליקציות לפעול בדרכי שיווק שונות ולהניע את הצרכנים לצרכנות נבונה. באוגוסט יכריזו על פרטי המענק, וכמה שבועות לאחר מכן תקבל אחת מהחברות את המענק כסכום חד־פעמי.

עד כה, רשתות הפארם לא היו כלולות בחובת פרסום המחירים כחלק מחוק המזון, אף שמוצרי מזון רבים נמכרים ברשתות אלה. על פי החוק, בעלי רשת פארם גדולה יפרסם באינטרנט לגבי כל אחת מהחנויות ברשת את המחיר של כל מצרך הנמכר בחנות, כולל מבצעים. אם המחיר מתעדכן, יהיה על הרשתות לעדכן את האתר לא יאוחר משעה ממועד העדכון בקופות, במטרה ליצור שקיפות מחירים שתמנע הטעיית צרכנים ותגביר את התחרות.

הפרת ההוראות החדשות עלולה להוביל לעד שלושה חודשי מאסר או לקנס כספי של 45 אלף שקלים לכל הפרה. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה תוכל לקבוע ענישה גבוהה ב־50% במקרים של נסיבות מחמירות, כגון פגיעה במספר צרכנים גבוה.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, "המוצרים שנמכרים ברשתות הפארם הם מהיקרים ביותר וקשורים באופן ישיר ליוקר המחיה של הורים צעירים. החלת חובת שקיפות המחירים בתמיכת משרד הכלכלה והרשות לסחר הוגן באפליקציות להשוואת מחירים תתרום להגברת התחרות ולהוזלת סל המוצרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...