הסירה שהתהפכה // צילום: אלירן אביטל

הסקיפר איבד עשתונות וצבריה ז"ל נלכדה מתחת לסירה

בלי חגורת הצלה, בסירה שנכשלה בבדיקות ועם קברניט שפשוט לא תיפקד • בני משפחתה של צבריה טובלי ז"ל, שטבעה למוות בהתהפכות סירה ביפו, מגוללים כרוניקה של מוות ידוע מראש

כרוניקה של מוות ידוע מראש. כך מתוארת בכתב התביעה הטרגדיה מלפני כשנתיים, שבה טבעה למוות צבריה טובלי ז"ל ונכדתה בת ה־6 נפגעה באורח קשה, בעת שהפליגו עם בני משפחתם ביום כיף בנמל יפו. התביעה הוגשה כנגד משרד התחבורה, עיריית תל אביב, קברניט הסירה וחברת הביטוח, זאת בשל טענות לשורה של מחדלים. 

צילום: אלירן אביטל

הטרגדיה התרחשה ביום הבחירות במארס 2015, כאשר 10 בני משפחה הפליגו מנמל יפו. כמה דקות לאחר תחילת ההפלגה חדל המנוע לפעול בשל תקלה. הסקיפר החליט לא לחזור לנמל אלא להמשיך את ההפלגה עם המנוע הנוסף, שגם הוא נדם כעבור כמה דקות, ככל הנראה בשל מים שנמהלו בדלק. בשלב זה, הסקיפר (הקברניט) פתח את פתח הביקורת וראה שמים חדרו לבטן הסירה וניסה לשאוב אותם, אולם צעד זה גרם לכניסת מים נוספת והסירה החלה לשקוע. 

צבריה ז"ל והנכדה שנפצעה

בני המשפחה יצרו קשר עם השיטור הימי ובינתיים הסירה המשיכה לשקוע והסבתא והנכדה בת ה־6 נלכדו מתחתיה. מותה של הסבתא נקבע מיד, ואילו הילדה פונתה לבית החולים במצב קשה מאוד.

על פי התביעה, שהגישו עוה"ד כרמי בוסתנאי ויניר קינן, משרד התחבורה חידש את רישיון כלי השיט בשנים 2013 ו־2014, זאת למרות כשלים שנמצאו שנתיים קודם לכן בבדיקות ההנדסיות. 

עו"ד בוסתנאי

עוד נטען כי כאשר החל מצב החירום הסקיפר איבד את העשתונות. לדברי עוה"ד, בחקירתו במשטרה הודה הסקיפר כי "קיבל פיק ברכיים" ו"בלק אאוט" וקפא על מקומו. המשמעות היתה טרגית: הסקיפר לא חילק למפליגים חגורות הצלה, לא הטיל עוגן ולא נתן הנחיה לנטוש את הספינה, ובעצם עמד במקומו חסר מעש אל מול המתרחש.

יצוין כי המשטרה המליצה להגיש נגד הסקיפר כתב אישום על גרימת מוות ברשלנות והשטה פוחזת של כלי שיט, אך הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר עניין לציבור. בתביעה האזרחית שהוגשה עדיין לא הוגשו כתבי ההגנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...