החברות המפעילות את טיסות הלואו־קוסט שינו את כל מה שידענו על מזוודות בטיסה. אם פעם יכולנו להעביר את המזוודה עם חיוך בצ'ק אין גם כשהמשקל חרג בקילוגרם שלם מהמכסה המותרת, היום ההקפדה עד הגרם האחרון היא לא רק נחלתן של חברות הלואו־קוסט, אלא גם של חברות התעופה הסדירות הגדולות. בכניסה לשער המטוס ניצב "מתקן העינויים" של מטען היד - ואם מזוודת הטרולי אינה נכנסת לתוכו במלוא הדרה, גם אם רק הגלגלים חורגים מהמסגרת, הטרולי ייאלץ להיפרד מבעליו עד לנחיתה, פרידה שבדרך כלל תהיה כרוכה בהיפרדות ממזומנים נוספים.
יצרני המזוודות התיישרו לפי הדרישות החדשות, הקטינו נפחים, ובלי להתפשר על עמידות המזוודה עברו לשימוש בחומרי גלם קלי משקל, כדי שמשקל ה"טרה" (משקל המזוודה עצמה) לא יפחית הרבה מההקצבה הקצובה למטען - הן זה בתיק היד והן במזוודה שתיבלע בבטן המטוס. אי לכך, מזוודות בגודל 32 אינץ' הפכו לנדירות, ומזוודות של 28 אינץ' הן הסטנדרט החדש.
בטרולי התקן הוא 20 אינץ', אולם בשל מגמת חברות הלואו־קוסט להחמיר ולהקשות, החלו היצרנים לייצר טרולי בגודל 19 אינץ', על כל צרה שלא תבוא.
היום לא מתפשרים גם על רמת הניידות של המזוודה. אם התרגלנו למזוודות עם שני גלגלים קטנטנים מובנים בתחתיתן, המוטות קדימה ונגררות אחרינו בעזרת ידית נשיאה, היום מצטרפות מדינות המערב למגמה שהחלה במזרח הרחוק עוד לפני שני עשורים: ארבעה גלגלים לכל מזוודה הממוקמים מתחת לצידה הצר, כך שהיא עומדת על הגלגלים ולא שוכבת, וכדי לגלגל את המזוודה במסדרונות המתארכים של נמלי התעופה לא צריך עוד להתכופף.

המזוודה הירוקה של ריקושט
מנגד, הגלגלים הנעים ב־360 מעלות הם עקב אכילס של המזוודות, וכן הרוכסן הרגיש. הם עלולים להיפגע מהטיפול האלים־לעיתים של מערכות השינוע האוטומטיות, ואפילו להינזק לעיני הנוסע כשהן נוחתות על מסוע האיסוף בתום המסע. כמו כן, מזוודת טרולי עם ארבעה גלגלים עלולה לא להיכנס לתאי האחסון מעל המושבים במטוס, ולא תמיד יוכלו הדיילים למצוא מקום אחסון נוח וקרוב למזוודה שנותרה מיותמת חמש דקות לפני ההמראה. לכן היום אפשר למצוא מזוודות טרולי שגלגליהן ניתנים להסרה, לפחות לזמן הבדיקה במתקן ההתאמה בכניסה למטוס, ואם צריך גם לפני שמעלים לתאי האחסון במטוס. לגלגלים המפורקים יש למצוא מקום בטוח ונגיש, כדי שנוכל לשלוף אותם לקראת הנחיתה, להרכיב בקליק אחד ולצאת מהמטוס בנסיעה על גלגלים ולא בהרמת משקולות. נוסף על כך, בדגמים רבים יש אפשרות להרחבת המזוודה, מה שמוסיף לה נפח חיוני. כמו כן, חשוב לוודא שיש בה תאים פנימיים וגם רצועות אלסטיות להידוק תוכנה. תא חיצוני חשוב לא פחות לעיתונים, למסמכים חשובים וכדומה.
הנפח כן קובע
אז מהם החידושים בשוק המזוודות? קל גב מביאה לארץ את מזוודות המותג מרקו פולו (Marco Polo), שלהן רוכסן הרחבה ומערכת ארבעה גלגלים המסתובבים ב־360 מעלות. המחיר? 365 שקלים ל־20 אינץ' ו־566 שקלים ל־28 אינץ'. מזוודת טרולי מדגם Baleno בגודל 19 אינץ' מגיעה עם גלגלים נתיקים ומחירה 199 שקלים. מזוודה בדגם זה בגודל 28 אינץ' עולה 499 שקלים.
אמריקן טוריסטר, מותג יוקרה מבית סמסונייט, הוציא השנה את סידרת המזוודות Herolite. טרולי 20 אינץ' בנפח 42 ליטר ובגובה 55 ס"מ שוקל רק 1.5 ק"ג, עניין חשוב כשהמשקל המקסימלי המותר לטרולי הוא 8 או 10 ק"ג, תלוי בחברת התעופה. הטרולי עולה 495 שקלים ומגיע עם שלוש שנות אחריות. טרולי 004, בגובה 56 ס"מ ובנפח 51 ליטר, שוקל 1.8 ק"ג, כמעט 20 אחוזים מהמשקל המותר, ומחירו 550 שקלים.
מי שחושש ממזוודות רכות ומעדיף קשיחות יכול לקנות מזוודת Desert Snow, המותג הפרטי של רשת ריקושט, אולם חשוב לזכור שהקשיחות מעלה את המשקל. כדי להקל, מנגנון הידית הטלסקופי עשוי אלומיניום תעופתי קל וגוף המזוודה עשוי פוליפרופילן. מזוודת טרולי 20 אינץ' בנפח 44 עד 49 ליטר שוקלת 2.9 ק"ג ומחירה 279 שקלים, ואילו מזוודת 28 אינץ' בנפח 110 ליטר שוקלת 4.9 ק"ג ומחירה 479 שקלים. המזוודות מגיעות עם 36 חודשי אחריות על שבר בגוף המזוודה ו־24 חודשים על פגם בייצור או בחומר.
חברת Swiss Bags מציעה טרולי 20 אינץ' מדגם CDG, בגובה 55 ס"מ ובמשקל 1.7 ק"ג, במחיר של 499 שקלים. טרולי 20 אינץ' מסידרת Tourist הקשיחה, העשוי מפוליפרופילן, שוקל 2.5 ק"ג ומחירו 449 שקלים, ומזוודת 28 אינץ' בסידרה הקשיחה שוקלת 4.4 ק"ג ומחירה 899 שקלים.