גם אתמול המשיכו ביטולי הטיסות של חברת אל על, למרות החלטת בית הדין שהורה לטייסים לחזור לעבודה סדירה. עם הביטולים נמשכו גם ההאשמות ההדדיות בין הנהלת החברה לוועד הטייסים.
שתי טיסות בוטלו אתמול לאחר שניתנה הוראת ביה"ד - אחת לבייג'ין ואחת להונג קונג - עקב אי היענות של הצוותים לאיוש הטיסות. במהלך השיבושים, שהחלו בסוף השבוע שעבר, בוטלו גם כמה טיסות לארה"ב ולאירופה. בהתאם לחוק, אל על תחויב לפצות נוסעים שטיסותיהם בוטלו. מאל על נמסר אמש: "למרות פסיקת בית המשפט, הטייסים לא מכבדים את הצווים ושוב פוגעים בלקוחות ומשתמשים בהם כבני ערובה".
בתום דיון שהתקיים אתמול בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הורתה השופטת אופירה דגן־טוכמכר לטייסים לשוב לעבוד ולהימנע מלשבש את פעילות אל על. ביה"ד הורה להסתדרות "להפעיל מרותם ופיקוחם הארגוני על נציגי הטייסים ולגרום לקיום שקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה במבקשת, על מנת למנוע ביטולי טיסות ולקיים שיגרת הדרכות".
המחלוקת בין ועד הטייסים לבין הנהלת החברה נוגעת לטייסים שלא יכולים לטוס לאחר גיל 65 ולתנאי העסקתם עד יציאתם לגיל פרישה כפי שמוגדר בחוק. החברה מוכנה לשלם שכר חודשי של 33 אלף שקלים בפרק הזמן הזה. לפי דברים שאמר דירקטור באל על בדיון, "עמדת הטייסים במשא ומתן... ששכר הבסיס של טייס בן 65 ל־67 לא תפחת משכר של קברניט, דהיינו כ־48 אלף שקלים בחודש".

נתב"ג. מתחילת העיצומים בוטלו טיסות לארה"ב, לאירופה ולאסיה // צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ'
נציג אל על בדיון ציין כי לנוכח העיצומים מתבטלות טיסות. 10 מדריכי טייסים הודיעו שהם חולים. לדבריו, "אנחנו רוצים שאחרי השנה שעברה, שכל אחד רואה מה קרה לחברה, רוצים שאנשים ימשיכו לטוס באל על. שלא יבטלו טיסות".
יו"ר ועד טייסי אל על הקברניט ניר צוק, שנכח בדיון, ציין בין היתר: "פסק הדין אמר למצוא לאנשים האלה קודם כל תפקיד הולם. מה שניסו לעשות זה להוריד את ה־40 אחוזים שכבר הורידו ואנשים כבר לא שומעים לאף אחד, לא לי ולא להנהלה... אני חושב שבית הדין צריך לתת צו, כיוון שאם היום בערב אני צריך להטיס 400 נוסעים ואני ארגיש שאני לא כשיר אז אני לא אלך לטיסה". כאמור, הדיון הסתיים ולפי החלטת ביה"ד לענייני עבודה יינתן כתב תשובה לבקשה של אל על עד 20 בפברואר. ב־22 בפברואר ב־12:00 יתקיים דיון בבקשה למתן הצו הזמני.
מהנהלת אל על נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט וקוראים לטייסים לשוב אל שולחן המו"מ. צר לנו על הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהשיבושים שהיו בימים האחרונים. אנו מקווים לשוב באופן מיידי לפעילות סדירה על מנת להעניק שירות ללקוחותינו ולטובת כלל עובדי החברה".
בתגובה לפסק הדין מסר ועד טייסי אל על: "הנהלת אל על החליטה להתנתק באופן חד־צדדי מהטייסים שלה, הטייסים הטובים והמיומנים בעולם. לאחר שקיצצה את שכרם של הטייסים הוותיקים בכ־70 אחוזים, ממשיכה ההנהלה באותה בריונות כאשר היא מאמינה, בטעות, שהדרך לגרום לטייס לטוס בשקט נפשי הדרוש לעבודתו עוברת דרך בית הדין. במקום לנהל מו"מ אינטנסיבי, ההנהלה חושבת להכניע את בכירי עובדיה בכוח הזרוע. בכלל, יש לתמוה למה ההנהלה רוצה להכניע עובדים במקום לדבר איתם. נדמה כי ההנהלה לא מבינה שבעולם של מחסור בטייסים ההתנהלות שלה תשאיר אותה ללא טייסים".
בהכנת הידיעה השתתפו אילן גטניו, חזי שטרנליכט וצבי הראל