ח"כ משה גפני // צילום: דוד ועקנין // ח"כ משה גפני // צילום: דוד ועקנין

הדיון על העלאת המס על גז נדחה

ועדת הכספים דחתה את הדיון על הצעת האוצר לייקר את מס הבלו גז ולייקר את המס על שימוש בגז בתחבורה הציבורית

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני דחתה את הדיון ואת ההצבעות על הצעת האוצר לייקר ב-25% את מס הבלו על קילו גז ולייקר פי 135 את המס על שימוש בגז בתעשייה ובתחבורה הציבורית בעשר השנים הבאות. זאת לאחר שהתברר שלא הושגו הסכמות בין האוצר לראשי ענפי המוניות, התחבורה והמובילים. 

ראשי התאחדות התעשייה שבתחילה הסכימו לרפורמה במיסוי הדלקים (מס הבלו) על הסולר והגז חזרו בהם מההסכמות. הרפורמה והשינויים במיסוי הגז והסולר צפויים להכניס לקופת האוצר 4 מיליארדי שקלים לשנה ו-40 מיליארדי שקלים בעשר השנים הבאות. 

לפי הצעת האוצר, המיסוי על גז טבעי לתחבורה היה אמור לעלות פי 135 מ-17.2 שקלים לטון גז בשנת 2020 לסכום שיא של 2,323 שקלים לטון גז בשנת 2030. מס הבלו על קילו גז ועל ליטר סולר אמור היה לעלות ב-25% מ-2.32 שקלים כיום ל-2.9 שקלים – מהלך שהיה פוגע בעיקר בבעלי המוניות.

היועצת המשפטית של ועדת הכספים, שגית אפיק, הזהירה בין היתר כי "מדובר בתיקונים משמעותיים, בעלי השלכות כלכליות כבדות, שבבסיסם השאיפה לעבור משימוש בתחבורה בדלק מבוסס נפט לדלק מבוסס גז טבעי". 

עוד הוסיפה אפק כי "כיום, לא נעשה כלל שימוש בתחבורה בגז טבעי, וקשה לחזות את התוצאות הצפויות של רפורמה זו. נוסף על כך, מרגע שיסתיים הדיון בצווים אלה, הוועדה למעשה מאבדת את אפשרותה לפקח על יישום הרפורמה בעשר השנים הקרובות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...