לפי הרשת החברתית־עסקית לינקדין, חברת גוגל היא "מקום העבודה המבוקש ביותר עלי אדמות". ההצלחה המסחררת של גוגל לא הגיעה רק בגלל פריצת דרך מדעית, אלא גם הודות לשיטות ניהול חדשניות, שאותן חושף לאזלו בוק, סגן נשיא החברה ל"מבצעי אנוש".
התנאים בגוגלפלקס (הלחם של גוגל וקומפלקס), מרכז גוגל בעמק הסיליקון, מעוררים קנאה. בין המשרדים מפוזרים מגוון של מיני מטבחים, שבהם מוגשים קפה, פירות אורגניים וחטיפים במשך כל שעות היממה. העובדים יכולים להסתפר ולכבס את בגדיהם ולשירותם עומדים "קונסיירז'ים" שתפקידם הבלעדי הוא לפתור בעיות אישיות - ממשלוח מצרכים הביתה ועד הזמנת רופא לילד חולה. אפשר לגלוש מקומה לקומה במגלשה צבעונית או לחטוף תנומה בתאי שינה מצוידים היטב.

כריכת הספר (מטר)
רבים מגדולי התעשייה האמריקנית כהנרי פורד, והרשי - יצרן הממתקים מפנסילבניה - כבר הבינו כי עובדים שתנאי עבודתם שופרו יתגמלו את המעביד בשקידה וביצירתיות. המספרה הניידת שבאה לגוגל בימי שני מגיעה למתחם יאהו בימי שלישי. אבל גוגל הגדילה לעשות, גם בהיקף וגם באיכות השירותים. היא בררנית בקבלת עובדים פי 25 מהרווארד או פרינסטון, שהרי אם בוחרים היטב מראש, תפחת ההשקעה הנדרשת להכשיר את העובד החדש. בוק כותב כי מגייסי כוח האדם נדרשים "לבחור רק אנשים שיותר טובים ממך". האם מדובר בדינמיקה אנושית מבורכת? את זה הקורא ישפוט.
כבר ביום עבודתו הראשון נמנה ה"ניוגוגלר", העובד החדש בארגון, עם קבוצה עתירת ידע המתפקדת גם כמשפחה מחבקת. ה"גוגלגייסט" (רוח גוגל) דוגלת בכך שלכל עובד יש זכות ליזום שינויים טכניים וארגוניים.
ממרום משרתו מתנגד בוק למיקרו־ניהול, שלדעתו רק משקיט את חרדות המנהל, מגביר את תחושת הכוח שלו ומדכא את יצירתיות העובדים. הוא קובע ש"המנהלים משרתים את הצוות": שולחן הישיבות עגול, בדומה לזה של אבירי השולחן העגול של המלך ארתור, שבדרך זו אותת לאביריו שהוא "ראשון בין שווים". אין גם שעון נוכחות. בוק מנפץ מוסכמות: "מה אכפת מתי באים ומתי הולכים אם יש תפוקה. תנו לאנשים חופש והם ידהימו אתכם".
עם זאת, החופש הזה חמקמק, וקיים רק בהטרוטופיה המתקיימת במשרדי גוגל. מהעובדים מצפים לברק וליצירתיות ברמה הגבוהה ביותר. בגוגל עובדים בלי הרף על חדשנות אלקטרונית, המתבטאת גם במערכות הגדולות, כאלגוריתם החיפוש ברשת, וכמערכת ההפעלה כרום, וגם ב"קודש הקודשים" של כל חברה - בעיצוב הלוגו, המשתנה מדי פעם.
הכתיבה של בוק בהירה וקולעת בדיוק לתחום האפור של הקוראים - בין המקצוען למתעניין המשכיל. קריאה בספרו משולה לביקור במטה החברה. הוא אוחז בידינו ולמעשה מכיר לנו, הקוראים, את הרשת כולה - שגוגל הפך לפניה ולשמה הנרדף. ¬
ללמוד מהטובים ביותר / לאזלו בוק; תרגום: ענבל שגיב־נקדימון; מטר, 352 עמ'