למרות יוקר המחיה - הישראלים קונים יותר מוצרי מזון וצריכה. על פי נתונים שפירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתברר כי נרשמה עלייה של 6.4% בקצב שנתי בסך המכירות של רשתות השיווק ברבעון השני של 2011, לעומת עלייה של 2.3% בלבד ברבעון הראשון. עוד מתברר כי סך המכירות של מוצרי מזון ומשקאות של רשתות המזון זינק ב-8.5% בקצב שנתי ברבעון השני, לעומת עלייה של 2.9% בלבד ברבעון הראשון. העלייה במכירות רשתות השיווק משקפת גם עלייה של 2.7% בשיעור שנתי במכירות של מוצרי הלבשה וטקסטיל במחצית הראשונה של השנה. המכירות של מוצרי קוסמטיקה, תרופות וצעצועים עלו ב-2.9%. המכירות של מוצרי חשמל כמו טלוויזיות, מקררים, מכונות ומייבשי כביסה עלו בשיעור שנתי של 7.6%. אתמול התברר כי לפי דו"ח שהגיש שר התמ"ת שלום שמחון לראש הממשלה בנימין נתניהו, בשש השנים האחרונות גדלו פערי התיווך של רשתות המזון בישראל ב-153%. לדברי שר התמ"ת, מדובר בפערי תיווך אסטרונומיים שלא קיימים בשום מקום בעולם ואשר נעשים על גבו של הצרכן. בין ההמלצות שהגישה ועדת קדמי לבחינת שוק החלב בישראל, מציעה הוועדה לנקוט צעדים דרמטיים גם כלפי הספקים ורשתות השיווק ולבדוק את פערי התיווך והקשרים הסמויים עם הספקים. "לא ייתכן שרשתות השיווק יהפכו לחברות נדל"ן ויעשו רווחים על חשבון הצרכן", אמר שמחון שלשום.