המשטרה הרחיבה את חקירת תאונת האוטובוס והמשאית בכביש 1, שגבתה את חיים של שישה בני אדם. במסגרת החקירה נבדק אם לחברת אגד ישנה אחריות שיוכית לתאונה: "אנחנו רוצים לבדוק את הטיפול של אגד בכל הנוגע להעסקת נהגים בהיבט הבטיחותי, נמצה את הדין עם כל מי שיימצא אחראי לתאונה הקשה הזו", אמר היום (שלישי) קצין משטרה בכיר ל"ישראל היום". נודע, כי ביומיים האחרונים נחקרו בכירים באגד בנוגע לתאונה, ובכוונת המשטרה לחקור בימים הקרובים בכירים נוספים.
ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי, התייחס לחקירת התאונה בדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה באומרו: "אנו חוקרים אחריות ישירה של הנהג, וחוקרים גם את כל מי שהיה אחראי לכך שהוא עלה על ההגה". בארי אמר על הנהג חיים ביטון: "ברור לנו לגמרי שההתנהגות של הנהג אינה רגילה, זמן קצר אחרי התאונה, כשגופות מפוזרות והפצועים זועקים, הוא יצא לטכוגרף, עשה שם מספר פעולות שאנחנו בודקים מה המשמעות שלהן. זו לא התנהגות שהיית מצפה מאדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה שכזאת".
בדיון בהארכת מעצרו של ביטון שנערך אתמול התייחס נציג המשטרה לניסיונו של ביטון לשבש את החקירה נגדו. "לא רק שיחות טלפון בוצעו. כשהגענו לזירת התאונה ביקשנו לגשת לדיסקית הטכוגרף שאמורה להיות באוטובוס. בשלב זה התברר שהנהג פתח את מכשיר הטכוגרף הוציא אותה ולפי דבריו החזירה למקום. זה פעולה שמהווה שיבוש הליכי חקירה", אמר. "בזירת התאונה לא הצלחנו לפתוח את המכשיר גם בעזרת הנהג, ביקשנו ממנו לסייע לנו לפתוח והוא גם לא הצליח, פעולה שהצליח לעשות קודם".
במקביל, המשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרו של ביטון בשנית. מקור משטרתי אמר היום כי הוא אינו משתף פעולה עם חוקריו.
"הזירה נראתה כמו זירת פיגוע"
ניצב בארי דיבר בדיון גם על עניין הסיכון שבשימוש בטלפונים סלולאריים בעת נהיגה "כולנו חוטאים בנסיעה בהיסח הדעת. כולנו בתוך הטלפונים. אנשים שעסוקים בטלפון חכם - הטלפון החכם הזה הורג אותם. אנחנו רואים הרוגים בתאונות עם הטלפון בין הידיים, אנחנו רואים בחקירות שהם עסקו בטלפון הסלולארי".
בארי הוסיף כי המשאית שהייתה מעורבת בתאונה נסעה ממזרח למערב ונתקעה מעט אחרי מחלף לטרון בשול הדרך בגלל נזילת שמן. "חלק גדול מהנוסעים באוטובוס שנפגע ישבו בצד שמאל, למזלנו ולמזלם. האוטובוס, מסיבה לא ברורה שקשורה לגורם האנושי, סטה ממסלולו הרבה לפני שהגיע למשאית, ונסע על השוליים. דופן ימין שלו השתפשפה בחוזקה בפינה שמאלית של המשאית. אני חייב להגיד שהמקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר כמו זירת תאונות דרכים".
מזכיר הנהלת אגד, ארז אלחנן, ציין כי הנהג ביטון הורשע לפני שנתיים באחריות לתאונה בנסיבות דומות: "אנו מביעים צער עמוק על התאונה ותוצאותיה הקשות ומאחלים רפואה שלמה לכל הפצועים, זה ברור מאליו. בן אדם שמופיע באגד עם רישיון נהיגה לאוטובוס לא יעלה על אוטובוס לפני שהוא נבחן בבית ספר לנהיגה של אגד. רק לאחר שאושר על ידי מורה בית הספר הוא יוכל להיות נהג באגד, והוא כמובן יעבור גם קורס נהג חדש שבמסגרתו מנסים להעניק לו כלים, כדי שלא ירגיש את החששות שיש לכל נהג חדש שעולה על כלי רכב כל כך גדול וקצת בעייתי".