רוכב באופניים חשמליים. יזדקק גם לביטוח בקרוב? // צילום: יהושע יוסף (ארכיון) // רוכב באופניים חשמליים. יזדקק גם לביטוח בקרוב?

האם תהיה הגבלת גיל לאופניים חשמליים?

משרד התחבורה שוקל להעלות את גיל הרוכבים ל-16 • לא ברור כמה שבילי אופניים נסללו בתקציב שיועד לכך בשנה שעברה

משרד התחבורה שוקל להעלות את גיל הרוכבים באופנים חשמליים לגיל 16, כך אמר סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה אבנר פלור, בישיבה משותפת של ועדות הכלכלה והפנים של הכנסת.

פלור הוסיף כי משרדו נמצא בתהליך הסדרה וכי הוא מקווה שבתוך שבוע וחצי תסתיים העבודה על מסמך בנושא. לדבריו, מהירות הנסיעה המותרת תמשיך לעמוד על 25 קמ"ש. משרד התחבורה מבצע פעולות אכיפה ומחרים אופנים חשמליים לא תקינים ובקרוב יושק קמפיין הסברה לצעירים. הוא אמר גם כי משרדו מאמץ את התקינה הקיימת באירופה שלא כוללת רישום ורישוי.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

מנהל אגף תשתיות עירוניות במשרד התחבורה פיליפ פארן, אמר כי אשתקד קיבלו הרשויות 60 מיליון שקלים לצורך סלילת שבילי אופניים. הוא לא ידע להשיב לשאלות הח"כים כמה ק"מ שבילי אופנים כבר נסללו. נציג אגף שוק ההון באוצר, ניר ברקן, אמר כי אם רוצים לחייב ביטוח לפי חוק נפגעי תאונות דרכים, שרת המשפטים היא זו שיכולה לתקן את החוק, או לחילופין משרד התחבורה יכול לחייב זאת בתקנות. 

נציג משרד המשפטים, עו"ד דרור וגשל, אמר כי מדובר בנושא מורכב ולכן זה נראה כאילו הוא עובר מאחד לשני. עם זאת הוא הוסיף כי במצב תקין שבו הכללים נאכפים יכול להיות שיהיו הרבה פחות נפגעים, ולא יהיה צריך ביטוח.

 

הפקחים יתנו דו"חות

מוקדם יותר היום הורה שר הפנים אריה דרעי להעביר את הפיקוח על רוכבי האופניים החשמליים לפקחים העירונים. משמעות ההחלטה היא שהפקחים יוכלו לרשום דוחות לרוכבי אופניים חשמליים שיעברו עבירות תנועה או שייסעו באופן לא זהיר. סמכויות הפקחים יכללו בין היתר הטלת קנסות, החרמת אופניים ועוד.

שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי ״המהלך נועד להגביר את בטיחות הולכי הרגל, כאשר הדגש הוא על הקשישים והמוגבלים - הנפגעים העיקריים מהאופניים החשמליים. לא ניתן להמשיך את ההפקרות בה רוכבים חסרי אחריות נוהגים תוך סיכון הולכי הרגל, מבלי שיצטרכו לתת את הדין על כך״.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...