הרעיון החדש של פייסבוק

הרשת החברתית בוחנת אפשרות ליצור כמה פידים לפי תחומי עניין • רעיון טוב או סתם מסובך?

גולשים ביקשו. פייסבוק // צילום: אי.פי.איי // גולשים ביקשו. פייסבוק

פייסבוק בוחנת אופציה חדשה שתאפשר לגולשים ברשת החברתית לצפות בכמה "פידים", בניגוד למצב כיום בפייסבוק בו יש רק פיד אחד לכל העדכונים, מהחברים וממקורות שונים.

האפשרות החדשה תמיין תחומי עניין שונים, כגון טיולים, סגנון ועוד. עם זה, לא ברור עדיין אם הפיד הראשי, פיד החדשות, יעבור שינוי כלשהו. הפידים השונים צפויים לרכז פוסטים של משתמשים פרטיים ודפים עסקיים בקטגוריות שונות.

"אנשים אמרו לנו שהם מעדיפים אופציות חדשות שיאפשרו להם לראות יותר פוסטים על נושאים שמעניינים אותם, ולדון עליהם", כתב דובר של פייסבוק במייל למגזין טיים האמריקני, והוסיף כי החברה בוחנת את האפשרות ליצור כמה פידים מקבילים, בנושאים שונים. המעבר ביניהם יתבצע באמצעות סרגל מיוחד שימוקם תחת שורת החיפוש.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בשבוע שעבר פורסם כי גולשים ברשת החברתית ראו אופציית "נושאים" בסרגל הצד באתר האינטרנט, ובו קטגוריות כגון אוכל, בריאות וכושר, חיות וספורט. בשלב זה לא נראה כל שינוי באפליקציה הסלולרית.

האפשרות החדשה עדיין נבחנת, ולא בטוח שבסופו של דבר היא תגיע למשתמשים. לעיתים, חברות כגון פייסבוק וגוגל עורכות ניסוי בעזרת כמה משתמשים כדי לבחון את תגובותיהם לאפשרויות חדשות, ולא כל השינויים שנבחנים נכנסים לשימוש רגיל. 

ואולם, עצם בחינת האפשרות מראה שפייסבוק רואה עצמה כמוקד לכל הדברים שמעניינים את הגולשים, מאשר סתם רשת חברתית. בשנה האחרונה פעלה החברה כדי שניתן יהיה לקרוא חדשות ולבצע קניות בלי לצאת מהרשת החברתית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר