בתום מכרז שנמשך כשנתיים, חברת נת"ע הממשלתית הכריזה אמש על CNR הסינית כזוכה במכרז הבינלאומי לאספקת הקרונות לפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.
החברה הסינית תספק לנת"ע, שאמונה על ביצוע הפרויקט, תחזוקה ואספקה של כ־90 קרונות בשלב הראשון בעלות של מאות מיליוני שקלים, עם אופציה לרכישת 30 קרונות נוספים עבור הקו האדום של הרכבת הקלה.
ההודעה הרשמית צפויה להתפרסם במוצאי שבת, אך החברות שהתמודדו מול הסינים כבר קיבלו הודעה על כך. מלבד החברה הסינית, ניגשו למרכז גם החברות אלסום הצרפתית וקאף הספרדית, שהגיעו לקו הסיום, וכן חברות קנדיות וגרמניות שנשרו קודם לכן.נציין כי באמצע השנה הנוכחית הוקפא חלקית המכרז בעקבות כמה בעיות שהתגלו בהכנתו.
בימים האחרונים אף היה חשש שהמכרז יבוטל, לאחר שאגף החשבת הכללית באוצר התריע על בעיות לכאורה בהליך המכרז וניהולו. עם זאת, אתמול בבוקר משרד התחבורה הודיע לחברת נת"ע להמשיך במכרז כרגיל, וכאמור בערב הועבר לחברות מידע על זהות הזוכה.
גורמים בנת"ע ציינו כי החברה הזוכה היא יצרנית ציוד רכבות מהגדולות בעולם ומייצאת ציוד נייד ליותר מ־80 מדינות, ובהן אוסטרליה, הונג קונג, ניו זילנד, טורקיה, טייוואן וברזיל, ובאחרונה גם לעיר בוסטון בארה"ב. תגובתה של החשבת הכללית, שטענה כאמור כי המכרז לא אושר, טרם התקבלה.