פייסבוק מתחילה למדוד לכם זמן

פייסבוק שוב נכנסת לנו לפרטי הפיד האישי כדי לדעת מה אנחנו אוהבים

פייסבוק. עוד שינוי בפיד // צילום: רויטרס (אילוסטרציה) // פייסבוק. עוד שינוי בפיד

פייסבוק שוב משנה לנו את הפיד, וכעת מודדת זמן לגולשים ברשת. הרשת החברתית שוב שינתה את אלגוריתם התוכנה, הקובע איזה תכנים נראה על הקיר שלנו. מעתה ייבדק משך הזמן בו אנו קוראים כתבה או מסתכלים על פוסט, כדי לקבוע מהי רמת העניין שלנו בתוכן מסוג זה. כך יכולה פייסבוק להתאים את התכנים בפיד שלנו לפי מה שמעניין ומושך אותנו לקרוא. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בפוסט שפורסם בבלוג החברה נכתב כי מטרת עמוד החדשות האישי הוא להראות את התוכן המעניין את הגולשים. "הפעילויות שאנשים מבצעים, כמו לסמן לייק, לכתוב תגובה או לשתף בתוכן, הם היסטורית חלק מהמרכיבים המרכזיים שבדקנו כדי לקבוע מה להראות. אבל גורמים אלה אינם מספרים לנו תמיד את כל הסיפור על מה שמעניין את הגולשים. באחרונה, כחלק מהמאמצים המתמשכים שלנו לשפר את ההזנה לעמודי החדשות האישיים, ביקשנו אנשים לדרג את החוויה שלהם ולספר לנו איך אפשר לשפר את התוכן שהם רואים כשהם פותחים את פייסבוק", נכתב בפוסט.

מספרים זה לא הכל

"מהמחקר שלנו למדנו שבמקרים רבים רק בגלל שאדם לא סימן לייק, לא הגיב ולא שיתף בתוכן, אין משמעות הדבר שהתוכן לא היה משמעותי עבורו", נכתב עוד בבלוג החברה. על פי המידע שנמסר, פייסבוק תבדוק גם את הזמן בו הגולשים מסתכלים על סיפורים שונים.

עם זאת, לפייסבוק ברור שמספרים זה לא הכל. "חלק מהאנשים יקראו סיפור במשך 10 שניות מכיוון שהם באמת אוהבים אותו, בעוד שאחרים יקראו את אותו סיפור במשך 10 שניות מכיוון שיש להם תקשורת איטית. גילינו שאם אנשים מבלים מול סיפור זמן רב יותר משמעותיות, לעומת הזמן שהם מבלים עם סיפורים אחרים בעמוד החדשות שלהם, זה סימן טוב לכך שהתוכן מאוד רלוונטי עבורם", נכתב.

זהירות! פייסבוק הורס לכם את הנישואין

על פי החברה, השינוי באלגוריתם יוכנס בהדרגה לכל הגולשים, וכולנו נוכל להבחין בקרוב בשיפור של רמת העניין בסיפורים בציר הזמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר