תחום התקשורת מוביל במצעד שאף אחד לא רוצה לכבוש את ראשותו - תלונות הצרכנים, כך עולה מדוח התלונות לשנת 2014 של המועצה לצרכנות. במקום השני נמצא תחום שרותי תוכן עם 17% מהפניות, ובמקום השלישי- תחום מכשירי החשמל עם 11% מהפניות. גם תחום הבית "מככב" עם 9%, תחום בו היו פשיטות רגל רבות של חברות רהיטים.
מספר התלונות שהגיעו למועצה אינו מעיד על שינוי לטובה. על פי הדוח, בשנת 2014 התקבלו במועצה 41,046 פניות - גידול של 2% ביחס לשנה שעברה.
רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
תחום אמצעי התקשורת ממשיך להטריד ולהעסיק את ציבור הצרכנים בישראל וכרבע מהתלונות מגיעות ממנו. בעוד שבתחום אמצעי התקשורת כמעט לא חל שינוי משנה קודמת בכמות הפניות שהתקבלו, בתחומי מכשירי חשמל, מוצרים לבית ובתחום הביגוד וההנעלה נרשמה ירידה קלה בכמות הפניות שהתקבלו. בתחום שירותי התיירות נרשמה עלייה חדשה של 12% בכמות הפניות שהתקבלו.
הצרכנים בשנת 2014 התלוננו בעיקר על עניינים הקשורים במוצר, סירוב לבטל עסקה, עניינים כספיים, איכות השירות והטעיה. כמחצית מהתלונות על מוצרים היו על פגמים במוצרים, וחיוב יתר היווה קרוב לשליש מהתלונות על ענייני כספים.
מן הדוח עולה כי המועצה הביאה להחזר כספים של כ-5.7 מיליון שקלים לציבור הצרכנים שפנה אליה. מדובר בעלייה של מעל עשרה אחוזים ביחס לשנה הקודמת.
כמו כן הוחזרו לצרכנים למעלה מ- 1.5 מיליון שקלים באמצעות ניסוח כתבי תביעה של המועצה לצרכנות לבימ"ש לתביעות קטנות בשנת 2014, וכן ממעורבות בתובענות ייצוגיות לטובת הצרכן.
הכתבה הכי נקראת היום באתר: הפדיחות הכי גדולות של האוסקר
על פי המועצה לצרכנות, 80% מהתלונות שנסגרו בשנת 2014 נמצאו כמוצדקות. עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות מציין כי מהדוח עולה מגמה חמורה לפיה בתי עסק רבים מתעלמים מפניות מוצדקות של הלקוחות. " לעיתים, רק בעקבות התערבות המועצה לצרכנות נעתרים העסקים הללו לחדול ממה שנראה כשיטת "מצליח" הבלתי הוגנת, ולכבד את זכותו החוקית של הצרכן", מוסיף פלג.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו